ADE641 - ALMAN, AVUSTURYA ve İSVİÇRE EDEBİYATLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALMAN, AVUSTURYA ve İSVİÇRE EDEBİYATLARI | ADE641 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin bilimsel metinlerle çalışmasını sağlamak ve bilimsel faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Almanca konuşulan ülkelerin edebiyatları arasındaki benzerlik ve farkların karşılaştırmalı olarak incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Öğrencilerin bilgi ve bilimsel araştırma düzeyini dikkate alınarak ve onlarla mutabakat sağlayarak ele alınacak bilimsel eserler ve malzemeler tespit edilir ve bir araştırma programı çerçevesinde incelenir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Karşılaştırmalı Edebiyata Giriş |
2. Hafta | Epik Tiyatro |
3. Hafta | Epik Tiyatro kuramsal yaklaşım: Brecht, Dürrenmatt ve Frisch |
4. Hafta | Sezuanın iyi insanı, Yaşlı Kadının Ziyareti, Biedermann ve Kundakçılar |
5. Hafta | Sezuanın iyi insanı, Yaşlı Kadının Ziyareti, Biedermann ve Kundakçılar |
6. Hafta | Trajedi ve Komedi, Theorie des modernen Romans |
7. Hafta | 1. Ara Sınav |
8. Hafta | Rilke: Aufzeichnungen des Malte Laurids Brigge |
9. Hafta | Frisch: Homo Faber |
10. Hafta | Pessimistische Philosophie: Schopenhauer |
11. Hafta | Thomas Bernhard: Frost, Hermann Broch: Der Tod des Vergil |
12. Hafta | 2. Ara Sınav |
13. Hafta | Tendenzen im modernen Roman in Deutschland, in Österreich und in der Schweiz |
14. Hafta | Tendenzen im modernen Roman in Deutschland, in Österreich und in der Schweiz |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 33 | 78 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alana ilişkin uzmanlık ve uygulamalı bilgisi | X | ||||
2. Alana ilişkin kavram incelemesi ve yorum bilgisi | X | ||||
3. Alana ilişkin yeni kuramlar | X | ||||
4. Uzmanlık konularını uygulama | X | ||||
5. Alana ilişkin temel bilgiler | X | ||||
6. Uluslararası işbirliği (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) | X | ||||
7. Alanı ile ilgili veri toplama | X | ||||
8. Edinilen bilgileri uygulama | X | ||||
9. Lisansüstü düzeyi yeterliliklerini deneyimleme | X | ||||
10. Uzmanlık verilerini işleyebilme | X | ||||
11. Alanı ilişkin kuramsal bilgileri analiz etme ve değerlendirme | X | ||||
12. Alana ilişkin davranış geliştirme | X | ||||
13. Alana ilişkin teknik konuları uygulamak | X | ||||
14. Karar alma beceresi | X | ||||
15. Toplumsallık bilinci | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek