ÖZE640 - TÜRKİYE'DE ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI | ÖZE640 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yoktur | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Figen Turan | |||||
Dersin amacı | Alanda araştırma, gözlem, uygulama ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Özel eğitim çalışmalarının dünyada ve Türkiye?de tarihsel gelişimi, önemi mevzuat, bugünkü durumu, ilgili kurumlar, özel eğitim grupları, insan kaynakları, teknoloji kullanımı, fiziksel çevre düzenlemesi | |||||
Kaynaklar | I. Özel Eğitim Şurası Kitabı (1999) Çağdaş Toplum Çağdaş Yaşam ve Özürlüler Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Yayını |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Özel eğitimin tanımı, dünyada tarihsel gelişimi |
2. Hafta | Özel eğitimin Türkiye?de tarihsel gelişimi |
3. Hafta | Özel eğitim grupları-eğitimi-rehabilitasyonu |
4. Hafta | Ödev sunumu |
5. Hafta | Özel eğitim grupları-eğitimi-rehabilitasyonu |
6. Hafta | Özel eğitim grupları-eğitimi-rehabilitasyonu |
7. Hafta | Özel eğitim mevzuatı |
8. Hafta | Özel eğitim ile ilgili kurumlar |
9. Hafta | Özel eğitimde insan kaynakları |
10. Hafta | Özel eğitimde teknoloji kullanımı |
11. Hafta | Özel eğitim kurumları yönelik gözlem ve inceleme |
12. Hafta | Özel eğitim kurumları yönelik gözlem ve inceleme |
13. Hafta | Ödev Sunumu |
14. Hafta | Seminer sunumu, tartışma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 11 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 30 | 62 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir | X | ||||
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır. | X | ||||
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur. | X | ||||
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar. | X | ||||
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür. | X | ||||
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar. | X | ||||
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. | X | ||||
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir. | X | ||||
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | ||||
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek