BDY614 - ŞİŞMANLIK ve YEME DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ŞİŞMANLIK ve YEME DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | BDY614 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Aylin Açıkgöz Pınar | |||||
Dersin amacı | Şişmanlık, zayıflık, anoreksiya, bulumia gibi yeme davranış bozukluklarında beslenme tedavisi hakkında yeni bilgiler öğrenmek, beslenme tedavi programları geliştirmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Şişmanlık, zayıflık, anoreksiya, bulumia gibi yeme davranış bozukluklarında beslenme tedavisi ve hastaya yaklaşım | |||||
Kaynaklar | -Prof Dr. Gülden Köksal, Uz. Dyt Hülya Gökmen. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi,Hatiboğlu Yayınları,Ankara,2000. -Prof.Dr. Perihan Arslan,Prof.Dr.Nazan Bozkurt,Prof.Dr.Nilgün Karaağaoğlu,Doç.Dr.Seyit Mercanlıgil, Dr.Sema Açık Erge.Yeterli-Dengeli Beslenme ve Sağlıklı Zayıflama Rehberi.İkinci Baskı,Özgür Yayınları, İstanbul,2003. -Uluslararası beslenme ve diyet dergileri (Pediatrics, JADA, Am J Clin. Nutr, etc.) ve kitaplar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Obeziteye Genel Bakış |
2. Hafta | Yetişkin Obezitesinde Beslenme Sorunları |
3. Hafta | Yetişkin Obezitesinde Beslenme Tedavisi |
4. Hafta | Yetişkin Obezitesinde Beslenme Tedavisi |
5. Hafta | Kaybedilen Kiloların Korunması |
6. Hafta | Çocukluk çağı şişmanlığı |
7. Hafta | Obezojenik çevre |
8. Hafta | İnfantil anoreksiya |
9. Hafta | Yeme davranış bozuklukları (anoreksiya, blumuia) |
10. Hafta | Yeme davranış bozuklukları (gece yeme sendromu, ortoreksiya, bigoreksiya, pregnoreksiya vb) |
11. Hafta | Ara Sınavı |
12. Hafta | Öğrenci Sunumları |
13. Hafta | Öğrenci Sunumları |
14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 32 | 85 | 175 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | X | ||||
2. Bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlar, analiz eder ve raporlar. | X | ||||
3. Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | X | ||||
4. Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar. | X | ||||
5. Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri yayınlar, sunar. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
9. Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişimle güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | X | ||||
10. Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek