ÖZE601 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER ÖZE601 2. Yarıyıl 0 2 0 4
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıİlgi duyulan konu çerçevesinde bilgi toplayıp, bunları sistematik bir şekilde raporlaştırabilme becerisini kazanmış olmak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Özel Eğitim alanında farklı uygulama alanlarını tanır.
  2. Veri toplama yöntemleri hakkında bilgi edinir.
  3. Araştırma yapma konusunda öz yeterlik kazanır.
  4. Sunum yapma, raporlaştırma, konu hakkında tartışma becerilerini geliştirir.
Dersin içeriği? Özel Eğitim alanında ilgi duyulan konu çerçevesinde alan yazında veri toplama yöntemleri konusunda bilgi toplar ve bu konuda beceri kazanır.
? İlgilendiği konu hakkında sistematik biçimde veri toplar.
? Edindiği bilgileri sistematik biçimde raporlaştırır.
? Hazırlanan raporu sözel olarak sunar. 
KaynaklarÖzel Eğitim ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAlan yazında tarama anlatımı
2. HaftaAlan yazında tarama
3. HaftaAlan yazında tarama
4. HaftaKonu belirleme
5. HaftaKonuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma
6. HaftaKonuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma
7. HaftaYapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilmesi
8. HaftaVeri toplama işlemi
9. HaftaVeri toplama işlemi
10. HaftaVeri toplama işlemi
11. HaftaVeri toplama işlemi
12. HaftaVeri toplama işlemi
13. HaftaVeri toplama işlemi
14. HaftaRaporlaştırma
15. HaftaFinal Sınavı için Hazırlık
16. HaftaFinal sınavı-rapor teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1010
Laboratuar00
Uygulama110
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer150
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama13030
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü1892120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir    X
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır.    X
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur.     X
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar.    X
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür.      
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar.    X
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır.    X
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir.    X
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek