ÖZE600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR ÖZE600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Araştırma  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDersin amacı öğrencinin belirli bir bilgi birikimi edinmesini, bilimsel araştırma ya da çalışma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yüksek lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda konu belirler.
  2. Araştırma tekniklerini kullanarak, araştırmada kullanılacak değişkenleri seçer.
  3. Değişkenler arasındaki neden-sonuç ilişkilerini anlar.
  4. Araştırmaya ilişkin denenceleri oluşturur.
  5. Araştırmaya uygun yöntem ve ölçme araçlarını seçer.
  6. Araştırma bulgularını yazar ve yorumlar.
  7. Araştırma önerileri geliştirir.
  8. Araştırmada kullanılan kaynakları uluslararası standartlara uygun şekilde listeler. Kütüphanelerde ve elektronik ortamda etkin şekilde kaynak tarar ve yorumlar.
Dersin içeriğiÖğrencinin yüksek lisans öğrenimi boyunca kazandığı teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda belirleyeceği bir konu üzerinde danışman öğretim üyesi gözetiminde yapacağı yüksek lisans tezi ile ilgili planlama, veri toplama ve tez hazırlama çalışma aşamalarını içerir.
Araştırmada ilgili kaynakların taranması ve önemi
Araştırmada kullanılan değişkenler ve değişkenlerin problem tanımlanmasındaki önemi
Araştırma yöntemi ve ölçme araçları
Veri türleri, veri kaynakları, özellikleri ve veri toplama yöntemleri
Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması
Bulgu, tartışma ve araştırma önerilerinin yazımı
Kaynak gösterme yöntemleri
Kütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri 
KaynaklarAlanla İlgili Ulusal ve Uluslarası Güncel Literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaVerilerin analizi
2. HaftaVerilerin analizi
3. HaftaVerilerin analizi
4. HaftaAra rapor sunumu
5. HaftaLiteratür yazımı
6. HaftaBulguların yazımı
7. HaftaBulguların yazımı
8. HaftaAra rapor sunumu
9. HaftaTartışma bölümünün yazımı
10. HaftaTartışma bölümünün yazımı
11. HaftaTartışma bölümünün yazımı
12. HaftaSonuç ve öneri bölümlerinin yazımı
13. HaftaSonuç ve öneri bölümlerinin yazımı
14. HaftaYapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirilmesi
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı-Tez teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)300
Laboratuar00
Uygulama710
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum410
Projeler180
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir    X
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır.    X
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur.     X
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar.    X
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür.      
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar.    X
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır.    X
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir.    X
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek