ÖZE644 - ZİH.L ENG. ÇOC. ve GENÇ. İLET. ve DİL. GELŞ.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ZİH.L ENG. ÇOC. ve GENÇ. İLET. ve DİL. GELŞ. ÖZE644 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Figen Turan 
Dersin amacıZihinsel engelli çocuklarda sözel olmayan iletişim, sesler, jestler, mimikler, sözcükler ve anadilin kazanımında kullanılan eğitim yöntemleri 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ders konularına ilişkin temel bilgilere dayalı gözlem ve uygulamalar, yaparak araştırma ve uygulama becerilerinin kazandırılması
Dersin içeriğiZihinsel engelli çocukların iletişim problemleri ve anadili kazanma aşamaları konularında temel bilgiler 
KaynaklarOwens, R. (1999) Language Disorders. A Functional Approach to Assessment and Intervention. 3rd ed. Allyn & Bacon. MA.
Hall, B.J., Oyer, H.J. ve Haas, W.H. (2001). Speech, Language and Hearing Disorders. 3rd. ed. Allyn & Bacon. MA. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇocuklarda Dil gelişimi
2. HaftaÇocuklarda Dil gelişimi
3. HaftaKavramlar
4. HaftaDilin bileşenleri
5. HaftaZihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri
6. HaftaZihinsel engelli çocukların gelişimsel özellikleri
7. HaftaZihinsel engelli çocuklarda dil gelişimi ile etkinlikler
8. HaftaZihinsel engelli çocuklarda dil gelişimi ile etkinlikler
9. HaftaZihinsel engelli çocuklarda dil gelişimi ile etkinlikler
10. HaftaZihinsel engelli çocuklarda dil gelişimi ile etkinlikler
11. HaftaEğitim yöntemleri
12. HaftaEğitim yöntemleri
13. HaftaSeminer sunumu-ödev
14. HaftaSeminer sunumu-ödev
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum210
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3161240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir    X
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır.    X
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur.     X
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar.    X
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür.     X
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar.    X
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır.    X
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir.    X
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek