ÖZE642 - HASTA ve HAST. YATAN ÇOC. EĞT. ve ÖĞRT-HAST. OKUL.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HASTA ve HAST. YATAN ÇOC. EĞT. ve ÖĞRT-HAST. OKUL. ÖZE642 2. Yarıyıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıHasta ve hastanede yatan çocukların özellikleri, eğitimleri, personel-aile-çocuk etkinlikleri, hastane okulları 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ders konularına ilişkin temel bilgilere dayalı gözlem ve uygulamalar yaparak araştırma ve uygulama becerilerinin kazandırılması.
Dersin içeriğiHasta ve hastanede yatan çocuklar ve eğitimleri konularında temel bilgilerin kazanmaları, bu bilgileri kullanarak literatür tarama, seminer ve makale hazırlama, araştırma, planlama becerilerini geliştirmek.  
KaynaklarBaykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara.
Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHasta ve hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre özellikleri
2. HaftaHasta ve hastanede yatan çocukların ruhsal durumları
3. HaftaHasta ve hastanede yatan çocukların ruhsal durumları
4. HaftaHastanede personel-aile ve çocuk arasındaki iletişim
5. HaftaHastanede oyun, çocuk ve aileleri
6. HaftaHastanede oyun, çocuk ve aileleri
7. HaftaHastaneye hazırlayıcı eğitim,
8. HaftaHastaneye hazırlayıcı eğitim,
9. HaftaProje sunumu-ödev
10. HaftaHastane okulları
11. HaftaÇocuk ve aile teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama konularını kapsamaktadır.
12. HaftaSeminer sunumu, tartışma
13. HaftaSeminer sunumu, tartışma
14. HaftaSeminer sunumu, tartışma
15. HaftaGenel sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 1415
Ödevler210
Sunum25
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)14228
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10770
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje13030
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13434
Toplam İş Yükü44100240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir    X
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır.    X
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur.     X
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar.    X
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür.     X
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar.    X
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır.    X
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir.     
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek