ADE730 - UYGULAMALI DİLBİLİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI DİLBİLİM | ADE730 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Ü. Sedat Şahin | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin bilimsel metinlerle çalışmasını sağlamak ve bilimsel faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çağdaş dilbilim kuram ve çalışmalarının uygulamalı alanları incelenecek, elde edilen sonuçların anadili ve yabancı dil öğretimi, çeviribilim gibi alanlarda nasıl kullanılabileceği ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | Öğrencilerin bilgi ve bilimsel araştırma düzeyini dikkate alınarak ve onlarla mutabakat sağlayarak ele alınacak bilimsel eserler ve malzemeler tespit edilir ve bir araştırma programı çerçevesinde incelenir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dil Öğrenimi, Ana Dil ve Yabancı Dil Bilgisi |
2. Hafta | Uygulamalı Dilbilim Işığında Karşılaştırmalı Dilbilim |
3. Hafta | Çeviribilim Kuramları ve Hata Analizleri (Alman/ Türkçe) |
4. Hafta | Çeviribilim Kuramları ve Hata Analizleri (Alman/ Türkçe) |
5. Hafta | Sosyodilbilim Ve Uygulamalı Dilbilim |
6. Hafta | 1. Ara Sınav |
7. Hafta | Sosyal Farklılıklar, Konuşmanın Etnografyası (Almanya'da Yaşayan Türkler Örneği) |
8. Hafta | Sosyal Farklılıklar, Konuşmanın Etnografyası (Almanya'da Yaşayan Türkler Örneği) |
9. Hafta | Psikodilbilim ve Dil Edinimi |
10. Hafta | Yabancı Dil Öğrenimi ve Hata Analizleri, Bilişsel Süreçler |
11. Hafta | 2. Ara Sınav |
12. Hafta | Uygulamalı Dilbilim ve İletişim Modelleri |
13. Hafta | Uygulamalı Dilbilim ve İletişim Modelleri |
14. Hafta | Uygulamalı Dilbilim ve Ses Bilgisi (Almanca/ Türkçe), Konuya İlişkin Almanya ve Türkiye'deki Güncel Çalışmaların Analizi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 2 | 50 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 20 | 10 | 200 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 38 | 56 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alana ilişkin uzmanlık düzeyi | X | ||||
2. Alana ilişkin eleştirel yaklaşım | X | ||||
3. Alana ilişkin öngörüler | X | ||||
4. Uzmanlık veri değerlendirmesi | X | ||||
5. Disiplinler arası işbirliği | X | ||||
6. Uluslararası işbirliği (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) | X | ||||
7. Alana ilişkin veri topluma değerlendirme | X | ||||
8. Alanın topluma katkısı | X | ||||
9. Alana ilişkin yeterlilik | X | ||||
10. Alana ilişkin veri kullanabilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek