İÖB706 - İLKÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR ve ÇÖZÜM ÖNERİ.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLKÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR ve ÇÖZÜM ÖNERİ. | İÖB706 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, İlköğretimde fen ve teknoloji dersinde sınıf ortamında veya laboratuar ortamında yapılan bütün uygulamalarda öğretmen ve öğrenci kaynaklı, ders materyalleri temini ve kullanımında, yönetim ve denetimde, program ve değerlendirmede karşılaşılan sorunların incelenmesi ve bunlarla ilgili çözüm önerilerinin sunulması ve Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında karşılaşılan basında yer alan sorunların örnek olay yöntemiyle incelenmesi ve gerekli derslerin çıkarılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, ? Fen bilimleri derslerinde ve uygulamalarında ortaya çıkan sorunlar irdelenerek çözüm önerileri araştırılacaktır. Ortaya çıkan sorunların nedenleri araştırılacak bu amaçla ders kitapları incelenecektir. Ulusal ve uluslar arası görsel yada yazılı basında yer bulan laboratuar uygulamalarında meydana gelen kazalara yönelik haberler incelenerek nedenleri araştırılacaktır. ? Fen Bilgisi laboratuar kullanım teknikleri açısından okullarda kullanılan ders kitapları incelecektir. Kitap incelemesine ve laboratuar uygulamalarına yönelik literatür çalışması yapılacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. ARMSTRONG,T. Multiple Intelligences In The Classroom, Assocation for Supervision and Curriculum Development: Alexandria, Virginia 1997. 2. BİLEN, M. Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayıncılık, Ankara 3. CAMBELL, L. & Bruce; DICKINSON Dee. Teaching & Learning Through Multiple Intelligence, Massaachusetts: A Simon & Schuster Company 1996. 4. FORESMAN, S. & ADDISION W. Science Insights Exploring Things. Laboratory Manual. Addision Wesley Longmen Inc. USA California 1999. 5. FREDERİCKS, A. D. hink About It-Science Problems Of The Day Ideal School Supply Company; Alsip, Ilinois 1993. 6. FREDERİCKS, A. D. hink About It-Science Problems Of The Day Ideal School Supply Company; Alsip, Ilinois 1993. 7. SENEMOĞLU, N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Spot Yayıncılık. Ankara 1997. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, ders ile ilgili genel bilgilerin verilmesi İletişim, etkileşim çalışmaları, empati, özgüven, sosyalleşme |
2. Hafta | Fen Bilimleri derslerinde eğitim öğretim faaliyetlerinde öğrenci kaynaklı sorunların incelenmesi |
3. Hafta | Fen Bilimleri derslerinde eğitim öğretim faaliyetlerinde öğretmen kaynaklı sorunların incelenmesi |
4. Hafta | Ders materyalleri temininde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. |
5. Hafta | Fen derslerinde kullanılan kimyasal maddeler, özellikleri ve çalışma kuralları |
6. Hafta | Gündelik yaşantımızda kullandığımız kimyasallar ve sağlık |
7. Hafta | M.E.B. Talim Terbiye kurulu fen dersleri kitap inceleme kılavuzu |
8. Hafta | İlköğretim okullarında kullanılan fen ders kitaplarının fen bilgisi laboratuar kullanım tekniğine göre incelenmesi. Ara sınav |
9. Hafta | Fen Bilgisi laboratuar kullanım tekniğine uygun hazırlanan fen bilgisi deneysel etkinliklerinde uyulması gereken kurallar |
10. Hafta | Fen Bilgisi laboratuar kullanım tekniğine uygun hazırlanan fen bilgisi deneysel etkinliklerinde uyulması gereken kurallar |
11. Hafta | Ulusal yada uluslar arası yazılı ve görsel basında yer alan fen bilgisi laboratuar uygulamalarında meydana gelen uygulama kazaları( son 3 yıl örnekleri) |
12. Hafta | Fen Bilgisi laboratuar uygulamalarında meydana gelen kazaların nedenlerinin irdelenmesi |
13. Hafta | Öğrenci sunuları ve değerlendirilmesi |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 41 | 120 | 238 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek