İÖB706 - İLKÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR ve ÇÖZÜM ÖNERİ.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLKÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR ve ÇÖZÜM ÖNERİ. İÖB706 Bahar 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı, İlköğretimde fen ve teknoloji dersinde sınıf ortamında veya laboratuar ortamında yapılan bütün uygulamalarda öğretmen ve öğrenci kaynaklı, ders materyalleri temini ve kullanımında, yönetim ve denetimde, program ve değerlendirmede karşılaşılan sorunların incelenmesi ve bunlarla ilgili çözüm önerilerinin sunulması ve Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında karşılaşılan basında yer alan sorunların örnek olay yöntemiyle incelenmesi ve gerekli derslerin çıkarılmasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.İlköğretimde Fen bilimleri derslerinde sınıf ortamında yada laboratuar ortamında yapılan bütün uygulamalarda öğretmen ve öğrenci kaynaklı sorunları tanır ve çözüm önerisi sunar.
  2. 2. Ders materyalleri temininde karşılaşılan sorunları tanır ve çözüm önerisi sunar.
  3. 3. Ders materyallerini kullanmada karşılaşılan sorunlara çözüm üretir.
  4. 4. Fen ders kitaplarını fen bilimlerinde laboratuar kullanım tekniğine göre değerlendirebilir.
  5. 5. Fen derslerinde eğitim öğretim faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir.
  6. 6. Fen bilimleri dersleriyle ilgili basında yer alan sorunları inceler ve çıkarımlarını kendi yaşantısına adapte edebilir.
Dersin içeriğiBu derste,
? Fen bilimleri derslerinde ve uygulamalarında ortaya çıkan sorunlar irdelenerek çözüm önerileri araştırılacaktır. Ortaya çıkan sorunların nedenleri araştırılacak bu amaçla ders kitapları incelenecektir. Ulusal ve uluslar arası görsel yada yazılı basında yer bulan laboratuar uygulamalarında meydana gelen kazalara yönelik haberler incelenerek nedenleri araştırılacaktır.
? Fen Bilgisi laboratuar kullanım teknikleri açısından okullarda kullanılan ders kitapları incelecektir.
Kitap incelemesine ve laboratuar uygulamalarına yönelik literatür çalışması yapılacaktır.
 
Kaynaklar1. ARMSTRONG,T. Multiple Intelligences In The Classroom, Assocation for
Supervision and Curriculum Development: Alexandria, Virginia 1997.
2. BİLEN, M. Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayıncılık, Ankara
3. CAMBELL, L. & Bruce; DICKINSON Dee. Teaching & Learning Through
Multiple Intelligence, Massaachusetts: A Simon & Schuster Company
1996.
4. FORESMAN, S. & ADDISION W. Science Insights Exploring Things. Laboratory Manual. Addision Wesley Longmen Inc. USA California 1999.
5. FREDERİCKS, A. D. hink About It-Science Problems Of The Day Ideal School Supply Company; Alsip, Ilinois 1993.
6. FREDERİCKS, A. D. hink About It-Science Problems Of The Day Ideal School Supply Company; Alsip, Ilinois 1993.
7. SENEMOĞLU, N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Spot Yayıncılık. Ankara 1997.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta Tanışma, ders ile ilgili genel bilgilerin verilmesi İletişim, etkileşim çalışmaları, empati, özgüven, sosyalleşme
2. Hafta Fen Bilimleri derslerinde eğitim öğretim faaliyetlerinde öğrenci kaynaklı sorunların incelenmesi
3. Hafta Fen Bilimleri derslerinde eğitim öğretim faaliyetlerinde öğretmen kaynaklı sorunların incelenmesi
4. Hafta Ders materyalleri temininde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri.
5. Hafta Fen derslerinde kullanılan kimyasal maddeler, özellikleri ve çalışma kuralları
6. Hafta Gündelik yaşantımızda kullandığımız kimyasallar ve sağlık
7. Hafta M.E.B. Talim Terbiye kurulu fen dersleri kitap inceleme kılavuzu
8. Hafta İlköğretim okullarında kullanılan fen ders kitaplarının fen bilgisi laboratuar kullanım tekniğine göre incelenmesi. Ara sınav
9. HaftaFen Bilgisi laboratuar kullanım tekniğine uygun hazırlanan fen bilgisi deneysel etkinliklerinde uyulması gereken kurallar
10. Hafta Fen Bilgisi laboratuar kullanım tekniğine uygun hazırlanan fen bilgisi deneysel etkinliklerinde uyulması gereken kurallar
11. Hafta Ulusal yada uluslar arası yazılı ve görsel basında yer alan fen bilgisi laboratuar uygulamalarında meydana gelen uygulama kazaları( son 3 yıl örnekleri)
12. Hafta Fen Bilgisi laboratuar uygulamalarında meydana gelen kazaların nedenlerinin irdelenmesi
13. Hafta Öğrenci sunuları ve değerlendirilmesi
14. Hafta Genel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler140
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje16060
Ödevler10330
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü41120238

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. X   
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.    X
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.X    
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.X    
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.    X
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.    X
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. X   
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.X    
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek