EAK642 - FOTOLUMİNESANS ANALİZ YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FOTOLUMİNESANS ANALİZ YÖNTEMLERİ | EAK642 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye floresans ve fosforesans yöntemleri ve ilaç analizlerine uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Luminesansın temel ilkeleri, fluoresans ve fosforesans, cihazlar, ilaç analizlerindeki uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | 1. D.A. Skoog, F.J. Holler, D.M. West, Analytical Chemistry: An Introduction, Fifth Editions, Saunders Collage Publishing, USA (1990). 2. J. D. Ingle, S. R. Crouch, Spectrochemical Analysıs, Prentice-Hall, USA (1988). İLGİLİ DİĞER GÜNCEL REHBER, MAKALE VE KİTAPLAR |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Luminesans tanımı ve çeşitleri |
2. Hafta | Foton - madde etkileşmeleri |
3. Hafta | Absorpsiyon |
4. Hafta | Floresans oluşum mekanizması |
5. Hafta | Atomik ve moleküler floresans |
6. Hafta | Ara sınav (Ödev) |
7. Hafta | Floresansı etkileyen faktörler |
8. Hafta | Emisyon ve uyarılma spektrumları |
9. Hafta | Nicel uygulamalar |
10. Hafta | Yapı floresans ilişkisi ile ilgili örneklemeler |
11. Hafta | Fosforesans |
12. Hafta | Spektroflorometre |
13. Hafta | Spektroflorometre |
14. Hafta | İlaç analizlerinde uygulamalar |
15. Hafta | İlaç analizlerinde uygulamalar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 10 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 104 | 104 |
Toplam İş Yükü | 22 | 168 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Analitik Kimyanın temel konuları ve analiz yöntemleri hakkında klasik ve güncel kuramsal ve pratik bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Aletli analiz yöntemlerinin uygulanmasında kullandığı cihaz ve aletler hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
3. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri tıbbi ürünler ve biyolojik materyallerden etkin ve yardımcı maddelerin analizlerine uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini eğitim, ilaç endüstrisi, gıda, tarım, sağlık ve çevre alanlarında da uygular. | X | ||||
5. Bilimsel makaleleri okuma, anlama, değerlendirebilme ve yazma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Deneysel araştırma planlar, analiz sonuçlarını değerlendirir ve bu alanlarda istatistiksel bilgilerini kullanır. | |||||
7. Tez hazırlar, sunar ve savunur. | |||||
8. Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır. | |||||
9. Analitik kimya alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle birleştirir ve ortak çözüm önerileri üretir. | |||||
10. Uzmanlık düzeyindeki birikimini, bilime yenilik getirecek araştırmalar ile yeni alanlara uygular. | |||||
11. Çalışmalarının tüm aşamalarında etik değerleri gözetir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek