EAK636 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | EAK636 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Araştırma, Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Program yürütücüsü | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye bilimsel literatürü araştırma, değerlendirme ve sunma becerisi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Seminer konusunun belirlenmesi 2. Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Literatür bilgilerinin derlenmesi 4. Seminerin sunuma hazır hale getirilmesi 5. Seminer sunumu ve tartışma | |||||
Kaynaklar | Seminer konusu ile ilgili literatürler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
7. Hafta | Literatür bilgilerinin derlenmesi |
8. Hafta | Literatür bilgilerinin derlenmesi |
9. Hafta | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi |
10. Hafta | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi |
11. Hafta | Seminerin planlanması |
12. Hafta | Sunuma hazır hale getirilmesi |
13. Hafta | Sunuma hazır hale getirilmesi |
14. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 6 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 8 | 10 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 9 | 50 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Analitik Kimyanın temel konuları ve analiz yöntemleri hakkında klasik ve güncel kuramsal ve pratik bilgiye sahiptir. | |||||
2. Aletli analiz yöntemlerinin uygulanmasında kullandığı cihaz ve aletler hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir. | |||||
3. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri tıbbi ürünler ve biyolojik materyallerden etkin ve yardımcı maddelerin analizlerine uygulama becerisine sahiptir. | |||||
4. Kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini eğitim, ilaç endüstrisi, gıda, tarım, sağlık ve çevre alanlarında da uygular. | |||||
5. Bilimsel makaleleri okuma, anlama, değerlendirebilme ve yazma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Deneysel araştırma planlar, analiz sonuçlarını değerlendirir ve bu alanlarda istatistiksel bilgilerini kullanır. | |||||
7. Tez hazırlar, sunar ve savunur. | |||||
8. Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
9. Analitik kimya alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle birleştirir ve ortak çözüm önerileri üretir. | |||||
10. Uzmanlık düzeyindeki birikimini, bilime yenilik getirecek araştırmalar ile yeni alanlara uygular. | |||||
11. Çalışmalarının tüm aşamalarında etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek