NNT638 - NANOYAPILARIN KARAKTERİZASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NANOYAPILARIN KARAKTERİZASYONU | NNT638 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Burak Kaynar | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı nano yapılı malzemelerin özelliklerinin belirlenmesinde kullanılabilecek karakterizasyon tekniklerinin öğretilmesidir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | X-ışını spektroskopisi, Elektron mikroskopisi, atomik kuvvet mikroskopisi, RAMAN spektroskopisi, öz-direnç ve hall katsayısı ölçümü, titreşen örnek manyetometrisi, AC duygunluk ölçümü, ısı kapasitesi ölçümü, ısıl iletkenlik ölçümü, UV-VIS spektroskopisi, spektro-fotometri | |||||
Kaynaklar | Hari Singh Nalwa, Handbook of Nanostructured Materials and Nanotechnology Elsevier Inc. 2000. Sharmila M. Mukhopadhyay, A. G. Jackson Nanoscale Multifunctional Materials: Science and Applications John Wiley & Sons, 2012. Guozhong Cao, Nanostructures & Nanomaterials: Synthesis, Properties & Applications, Imperial Collage Press, 2004. Robert W. Kelsall, Mark. Geoghegan, Ian W. Hamley, Nanoscale Science and Technology, John Wiley and Sons, 2005. Chunli. Bai, Scanning Tunneling Microscopy and Its Applications, Springer, 2000. Anthony C. Fischer-Cripps, Nanoindentation, Springer, 2004. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nano malzemelerin yapısı ve yapısal özelliklerle ilgili temel kavramlar |
2. Hafta | X-ışını spektroskopisi |
3. Hafta | RAMAN spektroskopisi, |
4. Hafta | Elektron Mikroskopisi, Atomik kuvvet mikroskopisi |
5. Hafta | Nano yapıların elektriksel ve ısıl özellikleri ile ilgili temel kavramlar |
6. Hafta | Öz direnç ve hall katsayısı ölçümü |
7. Hafta | Isı kapasitesi ve ısıl iletkenlik ölçümü |
8. Hafta | Ara Sınav 1 |
9. Hafta | Nano yapıların manyetik özellikleri ile ilgili temel kavramlar |
10. Hafta | Titreşen örnek manyetometresi, AC duygunluk ölçümü |
11. Hafta | Nano yapıların optik özellikleri ile ilgili temel kavramlar |
12. Hafta | UV-VIS spektroskopisi, spektrofotometri |
13. Hafta | Ara Sınav 2 |
14. Hafta | Öğrenci Ödev Poster Sunumu |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 2 | 13 | 26 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 35 | 154 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme. | X | ||||
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma. | X | ||||
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma. | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme. | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek