ÖZE615 - ENG. ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE DRAMA YÖNTEMİNİN KUL.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ENG. ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE DRAMA YÖNTEMİNİN KUL. | ÖZE615 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yoktur | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rol Oynama/Dramatize Etme Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Pınar BAYHAN | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı, öğrencilere engelli çocukların eğitiminde drama kullanma tekniklerini öğretmektir. Dersi alan öğrenciden engelli çocuklar için drama ile eğitim programı hazırlama ve uygulama konusunda teorik ve pratik bilgilerin kazanılmış olması beklenir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Zihinsel, fiziksel, işitme engelli, kronik hastalığı olan ve hiperaktif çocukların eğitiminde kullanılan drama teknikleri | |||||
Kaynaklar | Ainworth,P; Baker,P. (2004). Understanding Mental retardation. University Press of Mississippi,USA. Bryant, D. M. & Graham, M.A.( Eds). (1993). Developmentally disabled children; Family social work; Services for; United States. NY: Gilford Press. Gönen, M., Şahin. S., Yükselen, A., Tanju, E., Celep, S. (2006). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Yaratıcı Drama. Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Heward, W. L. (2009). Exceptional Children. : Pearson Merill Prentice Hall Ohio. Hooper, R. S; Umansky, W. (2004).Young Children with Special Needs. Pearson Merill Prentice Hall: Ohio. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitimde drama |
2. Hafta | Eğitimde drama uygulamaları |
3. Hafta | Engelli çocukların eğitiminde drama |
4. Hafta | Engelli çocukların eğitiminde drama uygulamaları |
5. Hafta | İşitme özürlü çocuklarda drama |
6. Hafta | Huzursuz, uyumsuz çocuklarda drama |
7. Hafta | Görme engelli çocuklarda drama |
8. Hafta | Zihinsel engelli çocuklarda drama |
9. Hafta | Hasta çocuklarda drama |
10. Hafta | Dikkat eksikliği ve/veya hiperaktivitesi olan çocuklarda drama |
11. Hafta | Kaynak tarama |
12. Hafta | Kaynak tarama |
13. Hafta | Uygulama sunumları |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 28 | 111 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir | X | ||||
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır. | X | ||||
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur. | X | ||||
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar. | X | ||||
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür. | X | ||||
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar. | X | ||||
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. | X | ||||
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir. | X | ||||
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | ||||
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek