ÖZE615 - ENG. ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE DRAMA YÖNTEMİNİN KUL.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ENG. ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE DRAMA YÖNTEMİNİN KUL. ÖZE615 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rol Oynama/Dramatize Etme
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Pınar BAYHAN 
Dersin amacıDersin temel amacı, öğrencilere engelli çocukların eğitiminde drama kullanma tekniklerini öğretmektir. Dersi alan öğrenciden engelli çocuklar için drama ile eğitim programı hazırlama ve uygulama konusunda teorik ve pratik bilgilerin kazanılmış olması beklenir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Özürlü çocuklarla drama çalışmaları yapmak, bu çalışmaları değerlendirmek ve uygulama örnekleri hazırlamaktır.
Dersin içeriğiZihinsel, fiziksel, işitme engelli, kronik hastalığı olan ve hiperaktif çocukların eğitiminde kullanılan drama teknikleri 
KaynaklarAinworth,P; Baker,P. (2004). Understanding Mental retardation. University Press of Mississippi,USA.
Bryant, D. M. & Graham, M.A.( Eds). (1993). Developmentally disabled children; Family social work; Services for; United States. NY: Gilford Press.
Gönen, M., Şahin. S., Yükselen, A., Tanju, E., Celep, S. (2006). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Yaratıcı Drama. Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
Heward, W. L. (2009). Exceptional Children. : Pearson Merill Prentice Hall Ohio.
Hooper, R. S; Umansky, W. (2004).Young Children with Special Needs. Pearson Merill Prentice Hall: Ohio. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitimde drama
2. HaftaEğitimde drama uygulamaları
3. HaftaEngelli çocukların eğitiminde drama
4. HaftaEngelli çocukların eğitiminde drama uygulamaları
5. Haftaİşitme özürlü çocuklarda drama
6. HaftaHuzursuz, uyumsuz çocuklarda drama
7. HaftaGörme engelli çocuklarda drama
8. HaftaZihinsel engelli çocuklarda drama
9. HaftaHasta çocuklarda drama
10. HaftaDikkat eksikliği ve/veya hiperaktivitesi olan çocuklarda drama
11. HaftaKaynak tarama
12. HaftaKaynak tarama
13. HaftaUygulama sunumları
14. HaftaProje sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum15
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje13030
Ödevler12525
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü28111240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir    X
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır.    X
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur.     X
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar.    X
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür.     X
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar.    X
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır.    X
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir.    X
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek