NNT731 - NANOYAPILARIN SENTEZİ ve KARAKTERİZASYONU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NANOYAPILARIN SENTEZİ ve KARAKTERİZASYONU NNT731 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Karatok 
Dersin amacıNanomalzeme sentezleme ve karakterizasyon yöntemlerini öğrenme ve mevcut olanaklar çerçevesinde örnek sentezlemesi ve karakterizasyonlarının yapılması amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Nanomalzeme hazırlama tekniklerini, mekanik öğütme tekniğini, X-ışını toz kırınım (XRD) tekniğini, manyetizasyon ve ölçüm tekniklerini, nanomalzeme hazırlamayı ve hazırladığı nanomalzemelerin karakterizasyonu ve elde ettiği deneysel sonuçları yorumlayabilmesi beklenmektedir.
Dersin içeriğiNanomalzeme sentezleme, XRD ölçümü ve sonuçlarını yorumlama, manyetizasyon ölçümü ve sonuçların yorumlama 
KaynaklarDunlap, R.A., Experimental Physics Modern Methods, New York: Oxford University Press 1988
O'Handley, R. C. Modern Magnetic Materials, Principles and Applications. New York: John Wiley and Sons.
Jiles, D. C. Introduction to Magnetism and Magnetic Materials. New York: Chapman and Hall, 1991.
Cullity, B. Introduction to Magnetic Materials. Boston: Addison-Wesley, 1972.
Chikazumi, S. Physics of Ferromagnetism.
Sellmyer D.i and Skmoski R., Advanced Magneti Nanostructures
Springer, New York, 2003
Joel S., Miller and Marc D., Magnetism Molecules to Materials III, Wiley-VCH, 2002 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaNanomalzeme hazırlama teknikleri
3. HaftaMekanik öğütme ve buharlaştırma tekniği
4. HaftaX-ışınları ve nanomalzeme karakterizasyonu
5. HaftaManyetizasyon ölçümü ve ölçüm sistemleri
6. HaftaMekanik öğütme tekniği ile örnek hazırlama
7. HaftaBuharlaştırma tekniği ile örnek hazırlama
8. HaftaAra sınav
9. HaftaHazırlanan örneklerin X ışınları ile karakterizasyonu
10. HaftaX ışınları sonuçlarının değerlendirilmesi
11. HaftaHazırlanan örneklerin manyetizasyon ölçümü
12. HaftaManyetizasyon ölçümlerinin değerlendirilmesi
13. HaftaDeğerlendirme ve tartışma
14. HaftaSunum
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama1010
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler520100
Ara sınavlara hazırlanma süresi11616
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü36112270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme.    X
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.    X
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme.   X 
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme.    X
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma.    X
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma.   X 
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme.    X
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek