NNT730 - NANOMAGNETİK YAPILAR ve UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NANOMAGNETİK YAPILAR ve UYGULAMALARI NNT730 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Burak Kaynar 
Dersin amacıDersin temel amacı nano yapılı malzemelerin manyetik özelliklerinin ve güncel teknolojik uygulamalarının öğrenilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Temel manyetik özelliklerini ve bunları belirleyen etkileşimleri bilir
  2. Nano yapıların manyetik özelliklerini ve bunları belirleyen etkileşimleri bilir.
  3. Nano yapıların manyetik özelliklerini ölçmeyi bilir.
  4. Manyetik Nano yapıların güncel uygulamalarını bilir.
Dersin içeriğiManyetik moment kavramı, manyetik düzenlenim, temel manyetizasyon eğrileri, domain kavramı, Diamanyetizma, paramanyetizma, ferro/ferrimanyetizma,
Antiferromanyetizma, manyetik momentler arası etkileşimler, nano boyutta manyetizma, manyeto-dinamik, parçacıklar arası manyetik etkileşimler, manyeto-direnç, çok katmanlı manyetik filmler 
KaynaklarMathias Getzlaff Fundamentals of Magnetism Springer 2008
B.D. Cullity Introduction to magnetic Materials Wiley 2009 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaManyetik Moment ve katılarda manyetizmanın kaynağı, Manyetik Düzenlenim
2. HaftaTemel Manyetizasyon Eğrileri
3. HaftaManyetizasyon Ölçüm Teknikleri
4. HaftaDiamanyetizma, Paramanyetizma
5. HaftaDomain Kavramı, Ferro/ferrimanyetizma, Antiferromanyetizma
6. HaftaManyetik Momentler Arası Etkileşimler
7. HaftaAra Sınav 1
8. HaftaNano Boyutta Manyetizma, Parçacıklar Arası Manyetik Etkileşimler
9. HaftaManyeto-dinamik
10. HaftaManyeto-direnç
11. HaftaSıfır boyutlu manyetik nano yapılar ve uygulamaları
12. HaftaBir Boyutlu manyetik nano yapılar ve uygulamaları
13. Haftaİki Boyutlu manyetik nano yapılar ve uygulamaları
14. HaftaAra Sınav 2
15. Hafta Genel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum110
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13339
Sunum / Seminer Hazırlama12525
Proje15050
Ödevler21632
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33157270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme.    X
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.    X
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme.   X 
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme.   X 
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma.    X
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma.    X
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme.    X
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek