FDE631 - GENEL ve KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GENEL ve KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT I FDE631 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, genel ve karşılaştırmalı edebiyatın temel ilkelerini, kavramlarını ve araştırma alanlarını öğreterek, öğrencinin farklı edebiyat kültürleri arasındaki ilişkileri inceleyebilmesini sağlamak ve öğrenciye kültürlerarası diyalog bilincini kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, Genel ve karşılaştırmalı edebiyatın temel ilkelerini, kavramlarını ve araştırma alanlarını öğrenir,
  2. Farklı edebiyat kültürleri arasındaki ilişkileri inceler,
  3. Kültürlerarası diyalog bilinci kazanır.
Dersin içeriğiGenel ve karşılaştırmalı edebiyatın konusu, temel ilkeleri; kültürel ve yazınsal ilişkiler, kuramlar, ekoller,
Edebiyat kültürünün yapısal özellikleri, edebiyat kuramı/kuramları,
Genel ve karşılaştırmalı Edebiyatın temel kavramları ve araştırma alanları,
Frankofoni ve Türk edebiyatı.
 
KaynaklarOnur Bilge Kula, Batı Edebiyatında Oryantalızm I, II, Türkiye İş Bankası Yayınları, 2011.
Brunel, P., Cl. Pichois, A. M. Rousseau, Qu?est-ce que la littérature comparée?, Armand Colin Editeur, 1983.
Souiller, D., W. Troubetzkoy, Littérature comparée, théories et méthodes de l?approche comparatiste, Nathan, 1992.
Wellek R. et A. W. Arren, La théorie littéraire, Editions du Seuil, 1971.
Guyard, M.-.F. La littérature comparée, PUF, 1965.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 631 Genel ve Karşılaştırmalı Edebiyat I dersine giriş
2. HaftaGenel ve karşılaştırmalı edebiyat I : Kavramlar ve metodoloji sorunu
3. HaftaGenel ve karşılaştırmalı edebiyat II : Tarihsel süreç içinde kültürel ve yazınsal ilişkiler, kuramlar ve ekoller (Avrupa, Amerika, Latin Amerika ekolleri)
4. HaftaGenel edebiyatın konusu ve araştırma alanları / edebiyat kuramı I ; edebiyat kültürünün yapısal özellikleri ve edebiyat kuramları
5. HaftaGenel edebiyatın konusu ve araştırma alanları / edebiyat kuramı II ; yazınsallık, kurgusallık, narratoloji, söylem çözümlemesi, edebiyat tarihi, edebiyat sosyolojisi, alımlama, tür, retorik, stilistik incelemeleri.
6. HaftaDersin devamı
7. HaftaKarşılaştırmalı edebiyatın konusu : tanımlar ve kuramlar ; karşılaştırmalı edebiyat-genel edebiyat ilişkisi; Fransız karşılaştırmacılığı: Edebiyat- sosyal ve beşeri bilimler ilişkisi; Amerikan karşılaştırmacılığı: yazınsallık; Latin Amerika karşılaşt
8. HaftaAra sınav
9. HaftaKarşılaştırmalı edebiyatın araştırma alanları I : etki, tema/motif, edebi tür, kültürlerarasılık, alanlararasılık / göstergelerarasılık, imge, alımlama, çeviribilim incelemeleri
10. HaftaDersin Devamı
11. HaftaKarşılaştırmalı edebiyatın temel kavramları I : Weltliteratur, tipiklik olgusu (`comparaison typologique?) , temas yoluyla üretim (`comparaison génétique?), kaynak, etki, metinlerarasılık.
12. HaftaDersin Devamı
13. HaftaBir karşılaştırmacılık modeli: Frankofoni ve Türk edebiyatı
14. HaftaÖğrenci sunuları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı340
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3876214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır.   X 
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır.   X 
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir.   X 
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır.  X  
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir.  X  
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir.  X  
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. X   
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar.   X 
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek