FDE631 - GENEL ve KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GENEL ve KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT I | FDE631 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, genel ve karşılaştırmalı edebiyatın temel ilkelerini, kavramlarını ve araştırma alanlarını öğreterek, öğrencinin farklı edebiyat kültürleri arasındaki ilişkileri inceleyebilmesini sağlamak ve öğrenciye kültürlerarası diyalog bilincini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel ve karşılaştırmalı edebiyatın konusu, temel ilkeleri; kültürel ve yazınsal ilişkiler, kuramlar, ekoller, Edebiyat kültürünün yapısal özellikleri, edebiyat kuramı/kuramları, Genel ve karşılaştırmalı Edebiyatın temel kavramları ve araştırma alanları, Frankofoni ve Türk edebiyatı. | |||||
Kaynaklar | Onur Bilge Kula, Batı Edebiyatında Oryantalızm I, II, Türkiye İş Bankası Yayınları, 2011. Brunel, P., Cl. Pichois, A. M. Rousseau, Qu?est-ce que la littérature comparée?, Armand Colin Editeur, 1983. Souiller, D., W. Troubetzkoy, Littérature comparée, théories et méthodes de l?approche comparatiste, Nathan, 1992. Wellek R. et A. W. Arren, La théorie littéraire, Editions du Seuil, 1971. Guyard, M.-.F. La littérature comparée, PUF, 1965. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 631 Genel ve Karşılaştırmalı Edebiyat I dersine giriş |
2. Hafta | Genel ve karşılaştırmalı edebiyat I : Kavramlar ve metodoloji sorunu |
3. Hafta | Genel ve karşılaştırmalı edebiyat II : Tarihsel süreç içinde kültürel ve yazınsal ilişkiler, kuramlar ve ekoller (Avrupa, Amerika, Latin Amerika ekolleri) |
4. Hafta | Genel edebiyatın konusu ve araştırma alanları / edebiyat kuramı I ; edebiyat kültürünün yapısal özellikleri ve edebiyat kuramları |
5. Hafta | Genel edebiyatın konusu ve araştırma alanları / edebiyat kuramı II ; yazınsallık, kurgusallık, narratoloji, söylem çözümlemesi, edebiyat tarihi, edebiyat sosyolojisi, alımlama, tür, retorik, stilistik incelemeleri. |
6. Hafta | Dersin devamı |
7. Hafta | Karşılaştırmalı edebiyatın konusu : tanımlar ve kuramlar ; karşılaştırmalı edebiyat-genel edebiyat ilişkisi; Fransız karşılaştırmacılığı: Edebiyat- sosyal ve beşeri bilimler ilişkisi; Amerikan karşılaştırmacılığı: yazınsallık; Latin Amerika karşılaşt |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Karşılaştırmalı edebiyatın araştırma alanları I : etki, tema/motif, edebi tür, kültürlerarasılık, alanlararasılık / göstergelerarasılık, imge, alımlama, çeviribilim incelemeleri |
10. Hafta | Dersin Devamı |
11. Hafta | Karşılaştırmalı edebiyatın temel kavramları I : Weltliteratur, tipiklik olgusu (`comparaison typologique?) , temas yoluyla üretim (`comparaison génétique?), kaynak, etki, metinlerarasılık. |
12. Hafta | Dersin Devamı |
13. Hafta | Bir karşılaştırmacılık modeli: Frankofoni ve Türk edebiyatı |
14. Hafta | Öğrenci sunuları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır. | X | ||||
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır. | X | ||||
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir. | X | ||||
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir. | X | ||||
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. | X | ||||
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek