İÖB608 - İLKÖĞRETİMDE FEN BİLGİSİ PROGRAMINI DEĞERLENDİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLKÖĞRETİMDE FEN BİLGİSİ PROGRAMINI DEĞERLENDİRME | İÖB608 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | İOB 607 | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Program geliştirme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavram bilgisine sahip fen ve teknoloji programları geliştirerek değerlendirebilen öğretmen adayları yetiştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Program geliştirme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, dünya ve türkiyedeki fen ve teknoloji programlarının programlarının program değerlendirme yaklaşımlarına göre analiz etme , taslak fen ve teknoloji öğretim programı geliştirip değerlendirme | |||||
Kaynaklar | Demirel, Ö.(2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık , 1999 Doğan, H. Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı Ankara, Önder Matbaacılık , 1997 Ertürk, S. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları : 9, 1973. Erden, M. Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık No:6, 1993 MEB Fen ve Teknoloji Öğretim Programı, Ankara: MEB TTKB Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve İçerik Paylaşımı |
2. Hafta | Programla İlgili Temel Kavramlar (Hedef, Kazanım, İçerik,Farklı Program Kuramcılarına Göre Program Tanımları, Farklı Program Türleri (Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı, Örtük Program), Programın Öğeleri, Programın Eğitim Sistemindeki Y |
3. Hafta | Program Geliştirme (Program Geliştirme Basamakları, Program Geliştirmenin Dünya ve TürkiyedekiTarihçesi) |
4. Hafta | Program Geliştirme Modelleri ve Dayandığı Eğitim Felsefeleri (Davranışçı, Taba, Tyler, Schwab) |
5. Hafta | Program Değerlendirme Modelleri ve Dayandığı Eğitim Felsefeleri (İçerik-Girdi-Süreç-Çıktı, Aydınlanmacı Modeller) |
6. Hafta | Dünyada ve Türkiyedeki Fen ve Teknoloji Programlarının Farklı Program Değerlendirme Modellerine Göre Analizi |
7. Hafta | Dünyada ve Türkiyedeki Fen ve Teknoloji Programlarının Farklı Program Değerlendirme Modellerine Göre Analizi |
8. Hafta | Ara sınav I |
9. Hafta | Taslak fen ve teknoloji programı hazırlama süreci |
10. Hafta | Taslak fen ve teknoloji programı hazırlama süreci |
11. Hafta | Taslak fen ve teknoloji programı hazırlama süreci |
12. Hafta | Ara sınav II |
13. Hafta | Taslak fen ve teknoloji programlarının sunumu ve değerlendirmesi |
14. Hafta | Taslak fen ve teknoloji programlarının sunumu ve değerlendirmesi |
15. Hafta | Taslak fen ve teknoloji programlarının sunumu ve değerlendirmesi |
16. Hafta | Genel Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 9 | 45 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 5 | 16 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 3 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 27 | 34 | 176 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek