ADE705 - MODERN ROMAN KURMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MODERN ROMAN KURMLARI | ADE705 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin bilimsel metinlerle çalışmasını sağlamak ve bilimsel faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Roman yazım kuralları, (Heliodor'dan Handke'ye kadar) roman yazarlarının kişisel hareket noktaları, tarihi dönemlerin genel felsefi, toplumsal ve politik yaklaşımları, türe özgü kurallar tartışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Öğrencilerin bilgi ve bilimsel araştırma düzeyini dikkate alınarak ve onlarla mutabakat sağlayarak ele alınacak bilimsel eserler ve malzemeler tespit edilir ve bir araştırma programı çerçevesinde incelenir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Felsefe ve Bilimde Devrimler (Nietzsche, Freud, Einstein, Heidegger) |
2. Hafta | Felsefe ve Bilimde Devrimler (Nietzsche, Freud, Einstein, Heidegger) |
3. Hafta | Modern sanat ve Edebiyat Kavramı |
4. Hafta | Edebiyatta İzlenimcilik ve Yeni Sanat, Edebiyat ve Sanatta Ekspresyonizm |
5. Hafta | 1. Ara Sınav |
6. Hafta | Modern Romanın Prototipleri ve Kuramları: İngiltere |
7. Hafta | Modern Romanın Prototipleri ve Kuramları: Fransa |
8. Hafta | Modern Romanın Prototipleri ve Kuramları: Almanya |
9. Hafta | Roman Kuramı: Lukasc, Roman Kuramı: Bakhtin |
10. Hafta | 2. Ara Sınav |
11. Hafta | Modern Romanın Çağdaş Kuramları |
12. Hafta | Modern Romanın Çağdaş Kuramları |
13. Hafta | Modern Romanın Çağdaş Kuramları |
14. Hafta | Tartışma: Modern ve Post-modern Roman |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 2 | 50 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 20 | 10 | 200 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 38 | 56 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alana ilişkin uzmanlık düzeyi | X | ||||
2. Alana ilişkin eleştirel yaklaşım | X | ||||
3. Alana ilişkin öngörüler | X | ||||
4. Uzmanlık veri değerlendirmesi | X | ||||
5. Disiplinler arası işbirliği | X | ||||
6. Uluslararası işbirliği (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) | X | ||||
7. Alana ilişkin veri topluma değerlendirme | X | ||||
8. Alanın topluma katkısı | X | ||||
9. Alana ilişkin yeterlilik | X | ||||
10. Alana ilişkin veri kullanabilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek