İDÖ614 - DİL EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİL EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ | İDÖ614 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum, Ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Hüseyin ÖZ | |||||
Dersin amacı | Dil eğitiminde öğretim teknolojisi kullanımıyla ilgili gelişmeler ve uygulamalar hakkında adayları bilgilendirmek ve mevcut araç-gereçlerle uygulamalar yaptırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dil eğitiminde öğretim teknolojisi kullanma ile ilgili günümüzdeki bakış açıları, dil eğitiminde bilgisayar, video, televizyon, tepegöz, DVD kullanımı, dil öğrencilerinin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik dil eğitimi ile ilgili yazılımların tasarımında öğretim teknolojisinin önemi, ağ tabanlı ve çevrimiçi kaynakların dil eğitiminde kullanılması, bireysel dil çalışmaları ve Internet kullanımının irdelenmesi | |||||
Kaynaklar | ? Bush, Michael D., & Terry, Robert M. (Eds.) (1997). Technology-enhanced language learning. Lincolnwood, IL: National Textbook Company. ? Chambers, A. & Davies, G. (Eds.). (2001). ICT and language learning: A European perspective [Language Learning and Language Technology Series]. Lisse, The Netherlands: Swets & Zeitlinger Publishers. ? Chapelle, C. (2001). Computer applications in second language acquisition: Foundations for teaching, testing and research. Cambridge: University Press Cambridge. ? Language Learning & Technology. [Journal] ? Michael, L. (1997). Computer-assisted language learning: Context and conceptualization. Oxford: Oxford University Press. ? Course notes and related articles |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş; Dil eğitiminde öğretim teknolojisi kullanma ile ilgili günümüzdeki bakış açıları |
2. Hafta | Dil eğitiminde bilgisayar, video, televizyon, projeksiyon, DVD kullanımı |
3. Hafta | Dil eğitiminde bilgisayar, video, televizyon, projeksiyon, DVD kullanımı |
4. Hafta | Dil eğitimi yazılımları |
5. Hafta | Dil eğitimi yazılımları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Dil eğitimi yazılımları |
8. Hafta | Ağ tabanlı ve çevrimiçi kaynakların dil eğitiminde kullanılması |
9. Hafta | Ağ tabanlı ve çevrimiçi kaynakların dil eğitiminde kullanılması |
10. Hafta | Bireysel dil çalışmaları ve Internet kullanımının |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Bireysel dil çalışmaları ve Internet kullanımının |
13. Hafta | Uygulamalı çalışmalar |
14. Hafta | Uygulamalı çalışmalar |
15. Hafta | Genel Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 1 | 10 | 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 22 | 133 | 202 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | |||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | |||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | |||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | |||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | |||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek