İDÖ614 - DİL EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ İDÖ614 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Sunum, Ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Hüseyin ÖZ 
Dersin amacı Dil eğitiminde öğretim teknolojisi kullanımıyla ilgili gelişmeler ve uygulamalar hakkında adayları bilgilendirmek ve mevcut araç-gereçlerle uygulamalar yaptırmak  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, ? Dil eğitiminde bilişim teknolojilerini belirleyebilecek, ? Güncel gelişmeleri söyleyebilecek, ? Uygulamaları belirleyebilecek, ? Mevcut araç ? gereçlerle uygulamalar yapabilecek
Dersin içeriği
Dil eğitiminde öğretim teknolojisi kullanma ile ilgili günümüzdeki bakış açıları, dil eğitiminde bilgisayar, video, televizyon, tepegöz, DVD kullanımı, dil öğrencilerinin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik dil eğitimi ile ilgili yazılımların tasarımında öğretim teknolojisinin önemi, ağ tabanlı ve çevrimiçi kaynakların dil eğitiminde kullanılması, bireysel dil çalışmaları ve Internet kullanımının irdelenmesi

 
Kaynaklar? Bush, Michael D., & Terry, Robert M. (Eds.) (1997). Technology-enhanced language learning. Lincolnwood, IL: National Textbook Company.
? Chambers, A. & Davies, G. (Eds.). (2001). ICT and language learning: A European perspective [Language Learning and Language Technology Series]. Lisse, The Netherlands: Swets & Zeitlinger Publishers.
? Chapelle, C. (2001). Computer applications in second language acquisition: Foundations for teaching, testing and research. Cambridge: University Press Cambridge.
? Language Learning & Technology. [Journal]
? Michael, L. (1997). Computer-assisted language learning: Context and conceptualization. Oxford: Oxford University Press.
? Course notes and related articles
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş; Dil eğitiminde öğretim teknolojisi kullanma ile ilgili günümüzdeki bakış açıları
2. HaftaDil eğitiminde bilgisayar, video, televizyon, projeksiyon, DVD kullanımı
3. HaftaDil eğitiminde bilgisayar, video, televizyon, projeksiyon, DVD kullanımı
4. HaftaDil eğitimi yazılımları
5. HaftaDil eğitimi yazılımları
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDil eğitimi yazılımları
8. HaftaAğ tabanlı ve çevrimiçi kaynakların dil eğitiminde kullanılması
9. HaftaAğ tabanlı ve çevrimiçi kaynakların dil eğitiminde kullanılması
10. HaftaBireysel dil çalışmaları ve Internet kullanımının
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBireysel dil çalışmaları ve Internet kullanımının
13. HaftaUygulamalı çalışmalar
14. HaftaUygulamalı çalışmalar
15. HaftaGenel Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)110
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı670
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)11010
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje13030
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü22133202

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.     
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.     
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.     
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.     
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.     
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.      
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek