İDÖ611 - İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİNDE GRAMER ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİNDE GRAMER ÖĞRETİMİ İDÖ611 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Sunum, Ödev.  
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. İsmail Fırat ALTAY 
Dersin amacıYabancı dil öğretiminde gramerin yeri ve nasıl öğretileceğine dair gerekli donanımı sağlamak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, - Gramer öğretiminde dikkat edilmesi gereken temel noktaları bilir - Gramer öğretiminin basamaklarını ve her basamağın önemini anlar - Farklı seviye ve yaş gruplarına İngiliz dili ve gramerini öğretebilir
Dersin içeriği
İngiliz Dili Öğretiminde gramer öğretimini değişik yaklaşımlar ışığında incelemek ve öğrencilerin dil yapılarını etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak için önerilerde bulunmak.
 
KaynaklarTemel Ders Kitapları:

1. Tütüncü, S. (1994). Teaching grammar. Lecture notes.
2. Keskil, G. (2000). Teaching grammar: Basic aspects, different views. Ankara: Hacettepe Taş.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGramer öğretimi ile ilgili temel terim ve kavramların verilmesi
2. HaftaGramer öğretiminde dikkate alınması gereken temel yaklaşımların tarihsel gelişimi
3. HaftaGramer öğretiminde dikkate alınması gereken temel yaklaşımların tarihsel gelişimi konusuna devam
4. HaftaYapısal gramer öğretimi
5. HaftaYapısal gramer öğretimine devam
6. Haftaİşlevsel gramer öğretimi
7. Haftaİşlevsel gramer öğretimine devam
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaGramer öğretimi sunum
10. HaftaGramer öğretimi sunum
11. HaftaGramer öğretimi sunum
12. HaftaGramer öğretimi sunum
13. HaftaGramer öğretimi sunum
14. HaftaGramer öğretimi sunum
15. HaftaGenel Hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama16060
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi16060
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü17173212

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.     
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.      
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.     
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.     
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.     
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.      
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek