İDÖ604 - SINIF YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | İDÖ604 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Arif SARIÇOBAN | |||||
Dersin amacı | Türkiye?de özellikle kalabalık sınıflarda karşılaşılan sorunları ve bunların çözümü güncel yöntemler ve yaklaşımlar ışığında çözmeyi amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ||||||
Kaynaklar | 1.Levin, J. & J. F. Nolan, ( ). Principles of Classroom Management:A Professipnal Decision-Making Model. 2. Fontana, D. (1987). Psychology in Ation: Classroom Control. Britain: AB Printers Limited. 3.Seeman, H. ( ). Preventing Classroom Discipline Problems. Scarecrow Pres. 4.Smith, C. J. & R. Laslett. (1993). Effective Classroom Management: A Teachers Guide. New York: Routledge. 5.Bull, S. L. & J. E. Solity. (1987). Classroom Management:Principles to Practice. New York. Helm Ltd. 6.Wragg, E.C. (1993). Class Management in the Secondary School. New York: Routledge. 7.Weinstein, C. S. ( ). Secondary Classroom Management:Lessons from Research and Practice. McGraw-Hill Higher Education. 8.Jones, V. F. & S. J. Louise. ( ). Comprehensive Classroom Management: Creating Communities of Support and Solving. 9.Zabel, R. H. & M. K. Zabel. ( ). Classroom Management in Context:Orchestrating Positive Learning Environments. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Kütüphane Günü |
3. Hafta | Müfredat geliştirme: Teori ve pratik, materyaller ve geliştirme |
4. Hafta | What is classroom management? |
5. Hafta | Factors Influencing How Teachers Manage Their Classrooms, Teacher Training in Classroom Management, Problems in Overcrowded Classes in Turkey. |
6. Hafta | C1:Creating Positive Interpersonal Relationships in the Classrooms C3:Establishing Positive Teacher-Student Relationships C4:Creating Positive Peer Relationships C5:Working with Parents C2:Effects of Personality and Age on Second Language Acquisition |
7. Hafta | Increasing Student, Motivation and Learning by Implementing Instructional Methods That Meet Sts? Academic Needs |
8. Hafta | Understanding Misbehavior Models of Discipline |
9. Hafta | Minimizing Distruptive Behavior and Increasing Learning by Effective Classroom Organization and Management |
10. Hafta | What Causes Students to Cooperate and To Be Uncooperative? How Should You Deal with Students? Failure to Cooperate? Establishing a Cooperative, Responsible Classroom, Encouraging and Reinforcing Appropriate Behavior, Proje Önerisi Teslimi |
11. Hafta | Teacher Training And Classroom Management Skills, Ara Sınav |
12. Hafta | How Do You Keep Discipline Problems from Occuring? Using Moderate and Severe Responses, Dealing with Difficult Students |
13. Hafta | Organizing Your Classroom and Materials Selecting and Teaching Rules and Procedures, Planning for Instruction |
14. Hafta | Learning Styles&Strategies: Foreign Language Learning Strategy Choice, Eğitimde Kuram ve Uygulama |
15. Hafta | Genel Hazırlık |
16. Hafta | Proje Teslimi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 17 | 173 | 212 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | |||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | |||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | |||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek