FDE617 - KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ I | FDE617 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye, Fransızca ve Türkçenin morfolojik açıdan farklı iki dil olduğunu göstermek, dilbilgisi alanına ait terminolojiyi her iki dilde rahatça kullanmayı öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fransızca ve Türkçenin morfolojik açıdan karşılaştırmalı incelenmesi, Morfolojik açıdan İki dil arasındaki farklılıkların saptanması ve bu farklılığın yaratabileceği sorunların ele alınması, Her iki dilde dilbilgisi (morfoloji) alanına ait terimlerin ve ifadelerin öğrenilmesi ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | Grevisse, M. , Le Bon Usage Grammaire française, Editions Duculot Gembloux Belgique,1988. Descotes-Genon Ch.- Morsel M.H.-Richou C., L?Exercicier, l?expression française pour le niveau intermédiaire, p.u.g., 1993. Callamand M. , Grammaire vivante du français, Larousse, 1987. Charaudau P. , Grammaire du sens et de l?expression, Hachette,1992 Ediskun H., Türk Dilbilgisi, Remzi Kitabevi, 1999. Gaiffei F.-Wagner L., Grammaire Larousse du XXe Siècle (çeviren I. Yergüz), Multilingual, 1997. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İsim konusu |
2. Hafta | Dersin devamı |
3. Hafta | Zamir konusu |
4. Hafta | Dersin devamı |
5. Hafta | Sıfat konusu |
6. Hafta | Dersin devamı |
7. Hafta | Tanımlık konusu |
8. Hafta | Fiil konusu |
9. Hafta | Dersin devamı |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Zarf konusu |
12. Hafta | Bağlaç konusu |
13. Hafta | Dersin devamı |
14. Hafta | Edatlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek