NNT718 - AĞIZ SIVILARINDAN TEŞHİSTE NANOTEKNOLOJİ KULLANIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AĞIZ SIVILARINDAN TEŞHİSTE NANOTEKNOLOJİ KULLANIMI | NNT718 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Ağız sıvılarının kimyasal ve fizyolojik özelliklerini ve non invaziv bir teşhis aracı olarak kullanılmasında nanoteknolojik yöntemlerin kullanımını ileri düzeyde incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tükürük bezlerinin anatomi ve fizyolojisi Tükürüğün biyokimyası ve fizyolojisi Tükürüğün özellikleri ve fonksiyonları Ağız sıvı örneklerinin toplanması, işlenmesi ve saklanması Tükürükte ilaç ve küçük moleküllerin saptanması Tükürük teşhis yöntemleri Ağız sıvılarından teşhiste nanoteknoloji kullanımı İnsan tükürük proteomikleri Tükürük genomik hedefleri Yeni bir endüstri olarak tükürük teşhis testleri | |||||
Kaynaklar | Oral-Based Diagnostics,D. Malamud, R S Niedbala, Blackwell Publishing, 2007; Saliva and Oral Health, 3rd ed. , MW Edgar, D M O Mullane, C Dawes, 2004,BDJ Books; Saliva Diagnostics, ed. By D. Wong, Blackwell Publishing,2007. Adv Dent Res. 18:3-5, June,2005;Adv Dent Res 18:12-16, June, 2005; Adv Dent Res 18: 6-11, June ,2005 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | tükürük bezlerinin anatomi ve fizyolojisine giriş |
2. Hafta | Ağız sıvı örneklerinin toplanması |
3. Hafta | Tükürük teşhis yöntemleri |
4. Hafta | insan tükürük proteomikleri |
5. Hafta | Tükürükte genomik hedefler |
6. Hafta | Ağız sıvılarından teşhiste mikro/nanoelektromekaniksel |
7. Hafta | Ara sınav I |
8. Hafta | Enfeksiyöz hastalıkların teşhisi |
9. Hafta | Tükürükte ilaç ve uyuşturucu saptanması |
10. Hafta | Ağız sıvılarından spesifik ilaçların tespiti |
11. Hafta | Tükürüğün adli genetikte kullanımı |
12. Hafta | adli tıpta tükürük teşhisinde moleküler genetik yöntemleri |
13. Hafta | Yeni bir endüstri olarak tükürük teşhis testleri |
14. Hafta | Tartışma |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 86 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme. | X | ||||
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma. | X | ||||
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma. | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme. | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek