ANT742 - ANADOLU ESKİ İNSAN TOPLUMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANADOLU ESKİ İNSAN TOPLUMLARI | ANT742 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ömür Dilek ERDAL | |||||
Dersin amacı | Bu ders, eski insan iskelet kalıntılarının değerlendirilmesini ve iskelet verilerinin yorumlanmasını öğretmek amacıyla yapılacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İskelet kalıntılarından ne gibi bilgilerin elde edildiği, Araştırma sonuçlarının nasıl yorumlanabileceği, Eski Anadolu insanlarının gömü gelenekleri, Eski Anadolu insanlarının demografik yapısı, Eski Anadolu insanlarının morfolojik yapısı, Eski Anadolu insanlarının ölçülemeyen karakterleri, Eski Anadolu insanlarının sağlık yapısı. | |||||
Kaynaklar | 1)Ubelaker DH 1989. Human Skeletal Remains: excavation, analysis, interpretation. Taraxacum, Washington. 2)Ortner DJ 2003. Identification of Pathological Conditions in Human Skeletal Remains. Academic Press, New York. 3)Larsen CS 1997. Bioarchaeology: interpreting behavior from the human skeleton. Cambridge Univ. Press., New York. 4)Saunders SR 1992. Skeletal Biology of Past Peoples: Research Methods. Wiley-Liss, New York. Her hafta konuyla ilgili makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İskelet nedir, nasıl fosilleşir, neden çalışılır, insan iskelet sistemi |
2. Hafta | İskelet kalıntıları üzerinde yapılan çalışmalar ve verilerin yorumlanması |
3. Hafta | Anadolu iskelet çalışmalarının tarihi |
4. Hafta | Eski Anadolu topluluklarının gömü geleneği |
5. Hafta | Eski Anadolu topluluklarının yaş ve cinsiyet dağılımı |
6. Hafta | Eski Anadolu topluluklarında bebek ve çocuk ölümlülüğü |
7. Hafta | Seminer/Sunum |
8. Hafta | Eski Anadolu topluluklarının morfolojik yapısı |
9. Hafta | Eski Anadolu topluluklarında ölçülemeyen özellikler ve akrabalık ilişkisi |
10. Hafta | Eski Anadolu topluluklarında beslenme biçimleri |
11. Hafta | Eski Anadolu topluluklarında anemi |
12. Hafta | Eski Anadolu topluluklarında enfeksiyonel ve diğer hastalıklar |
13. Hafta | Eski Anadolu topluluklarında adaptasyon ve yaşam biçimi |
14. Hafta | Seminer/Sunum |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | 2 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü | 33 | 119 | 250 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Doktora program yeterliliğine dayalı olarak alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
2. Bir veya birden fazla yabancı dilin gelişimine katkı sağlar. | X | ||||
3. Akademik ve etik sorumluluk bilincine sahip olurlar. | X | ||||
4. Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak kurgulama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
5. Bilimsel bir problemi çözme, sonuçları değerlendirme ve bilimsel bir yayına dönüştürebilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
6. Bireysel ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
7. Edindiği bilgileri hem akademik toplantılarda hem de eğitim amaçlı aktivitelerde aktarabilme yeteneğine sahip olurlar. | X | ||||
8. Eski ve güncel insan toplumlarının biyokültürel çeşitliliğine hakim olurlar. | X | ||||
9. Eski ve güncel toplumları demografik, patolojik, kimyasal ve moleküler düzeyde değerlendirme yeteneğine sahip olurlar. | X | ||||
10. Kendi bilgi birikimini başka disiplin alanlarıyla entegre edebilir, geliştirebilir ve derinleştirebilir. | X | ||||
11. Elde edilen birikimlerle akademik ve idari yönetim görevlerini gerçekleştirebilir. | X | ||||
12. Dünyadaki kültürlerin farklı yönlerini antropolojik bakış açısıyla derinlemesine inceleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek