ANT742 - ANADOLU ESKİ İNSAN TOPLUMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ANADOLU ESKİ İNSAN TOPLUMLARI ANT742 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ömür Dilek ERDAL 
Dersin amacıBu ders, eski insan iskelet kalıntılarının değerlendirilmesini ve iskelet verilerinin yorumlanmasını öğretmek amacıyla yapılacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. İskelet kalıntılarında araştırma metotlarını tanımlayabilecek,
  3. İskelet verilerini değerlendirebilecek,
  4. Eski Anadolu insanlarının gömü geleneklerini açıklayabilecek,
  5. Eski Anadolu insanlarının demografik yapısını açıklayabilecek,
  6. Eski Anadolu insanlarının morfolojik özelliklerini tanımlayabilecek,
  7. Eski Anadolu insanlarının akrabalık ilişkilerini açıklayabilecek,
  8. Eski Anadolu insanlarının sağlık yapılarını açıklayabilecek ve yaşam biçimlerini tanımlayabilecek.
Dersin içeriğiİskelet kalıntılarından ne gibi bilgilerin elde edildiği, Araştırma sonuçlarının nasıl yorumlanabileceği, Eski Anadolu insanlarının gömü gelenekleri, Eski Anadolu insanlarının demografik yapısı, Eski Anadolu insanlarının morfolojik yapısı, Eski Anadolu insanlarının ölçülemeyen karakterleri, Eski Anadolu insanlarının sağlık yapısı. 
Kaynaklar1)Ubelaker DH 1989. Human Skeletal Remains: excavation, analysis, interpretation. Taraxacum, Washington.
2)Ortner DJ 2003. Identification of Pathological Conditions in Human Skeletal Remains. Academic Press, New York.
3)Larsen CS 1997. Bioarchaeology: interpreting behavior from the human skeleton. Cambridge Univ. Press., New York.
4)Saunders SR 1992. Skeletal Biology of Past Peoples: Research Methods. Wiley-Liss, New York.
Her hafta konuyla ilgili makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİskelet nedir, nasıl fosilleşir, neden çalışılır, insan iskelet sistemi
2. Haftaİskelet kalıntıları üzerinde yapılan çalışmalar ve verilerin yorumlanması
3. HaftaAnadolu iskelet çalışmalarının tarihi
4. HaftaEski Anadolu topluluklarının gömü geleneği
5. HaftaEski Anadolu topluluklarının yaş ve cinsiyet dağılımı
6. HaftaEski Anadolu topluluklarında bebek ve çocuk ölümlülüğü
7. HaftaSeminer/Sunum
8. HaftaEski Anadolu topluluklarının morfolojik yapısı
9. HaftaEski Anadolu topluluklarında ölçülemeyen özellikler ve akrabalık ilişkisi
10. HaftaEski Anadolu topluluklarında beslenme biçimleri
11. HaftaEski Anadolu topluluklarında anemi
12. HaftaEski Anadolu topluluklarında enfeksiyonel ve diğer hastalıklar
13. HaftaEski Anadolu topluluklarında adaptasyon ve yaşam biçimi
14. HaftaSeminer/Sunum
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler225
Sunum225
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi17272
Toplam İş Yükü33119250

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Doktora program yeterliliğine dayalı olarak alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olurlar.     X
2. Bir veya birden fazla yabancı dilin gelişimine katkı sağlar.     X
3. Akademik ve etik sorumluluk bilincine sahip olurlar.    X 
4. Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak kurgulama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneğine sahip olur.     X
5. Bilimsel bir problemi çözme, sonuçları değerlendirme ve bilimsel bir yayına dönüştürebilme yeteneğine sahip olur.   X  
6. Bireysel ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olurlar.  X   
7. Edindiği bilgileri hem akademik toplantılarda hem de eğitim amaçlı aktivitelerde aktarabilme yeteneğine sahip olurlar.    X 
8. Eski ve güncel insan toplumlarının biyokültürel çeşitliliğine hakim olurlar.    X
9. Eski ve güncel toplumları demografik, patolojik, kimyasal ve moleküler düzeyde değerlendirme yeteneğine sahip olurlar.     X
10. Kendi bilgi birikimini başka disiplin alanlarıyla entegre edebilir, geliştirebilir ve derinleştirebilir.    X 
11. Elde edilen birikimlerle akademik ve idari yönetim görevlerini gerçekleştirebilir. X    
12. Dünyadaki kültürlerin farklı yönlerini antropolojik bakış açısıyla derinlemesine inceleyebilir.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek