ANT770 - ETNOĞRAFİK ARAŞTIRMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ETNOĞRAFİK ARAŞTIRMALAR | ANT770 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Öğrenci seminer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin bilgi kuramları, etnografik yöntem ve metnin üretilmesi arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sosyal bilimlerde niteliksel araştırma, Antropolojide etnografik araştırma, Etnografik araştırmayı tarihsel arkaplanı, Etnografik araştırmanın bilgikuramsal temelleri, Etnografik araştırmanın yöntembilimsell araçları, Etnografik paradigmalar: Bütüncü etnografya, davranışsal etnografya, Yeni etnografya, yorumcu etnografya, düşünümsel etnografya, postmodern etnografya, Etnografyada etik sorunlar. | |||||
Kaynaklar | 1)Altuntek, N. S. 2009. ?Yerli?nin Bakışı: Etnografya : Kuram ve Yöntem. Ankara: Ütopya. 2)Atkinson, P.& et.al. eds. 2001. Handbook of Etnography: Sage. 3)Denzin, N. K. & Y. S. Lincoln. 2003. Collecting and Interpreting Qualitative Materials. London: Sage. 4)Emerson, R. M. & R. I. Fretz& L. L. Shaw. 2008. Bütün Yönleriyle Alan Çalışması: Etnografik Alan Notları Yazımı: Birleşik Yayınları. 5)Hammersly, M. 1992. What?s Wrong With Etnography?: Routledge. Bazı ek okumalar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Niteliksel araştırma nedir? |
2. Hafta | Etnografya Yöntemi nedir? Sunuş ve tartışma |
3. Hafta | Etnografyaya tarihsel bakış. Sunuş ve tartışma |
4. Hafta | Etnografyanın bilgikuramsal temelleri. Sunuş ve tartışma |
5. Hafta | Etnografyanın yöntembilimsel araçları. Sunuş ve tartışma |
6. Hafta | Etnografik paradigmalar. Sunuş ve tartışma |
7. Hafta | Bütüncü Etnografya. Sunuş ve tartışma |
8. Hafta | Davranışsal Etnografya. Sunuş ve tartışma |
9. Hafta | Yeni Etnografya. Sunuş ve tartışma |
10. Hafta | Yorumcu Etnografya. Sunuş ve tartışma |
11. Hafta | Düşünümsel Etnografya. Sunuş ve tartışma |
12. Hafta | Postmodern Etnografya. Sunuş ve tartışma |
13. Hafta | Etnografyada Ethik. Sunuş ve tartışma |
14. Hafta | Değerlendirme |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 35 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 31 | 113 | 252 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Doktora program yeterliliğine dayalı olarak alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
2. Bir veya birden fazla yabancı dilin gelişimine katkı sağlar. | X | ||||
3. Akademik ve etik sorumluluk bilincine sahip olurlar. | X | ||||
4. Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak kurgulama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
5. Bilimsel bir problemi çözme, sonuçları değerlendirme ve bilimsel bir yayına dönüştürebilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
6. Bireysel ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
7. Edindiği bilgileri hem akademik toplantılarda hem de eğitim amaçlı aktivitelerde aktarabilme yeteneğine sahip olurlar. | X | ||||
8. Eski ve güncel insan toplumlarının biyokültürel çeşitliliğine hakim olurlar. | X | ||||
9. Eski ve güncel toplumları demografik, patolojik, kimyasal ve moleküler düzeyde değerlendirme yeteneğine sahip olurlar. | X | ||||
10. Kendi bilgi birikimini başka disiplin alanlarıyla entegre edebilir, geliştirebilir ve derinleştirebilir. | X | ||||
11. Elde edilen birikimlerle akademik ve idari yönetim görevlerini gerçekleştirebilir. | X | ||||
12. Dünyadaki kültürlerin farklı yönlerini antropolojik bakış açısıyla derinlemesine inceleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek