ANT770 - ETNOĞRAFİK ARAŞTIRMALAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ETNOĞRAFİK ARAŞTIRMALAR ANT770 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Öğrenci seminer  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin bilgi kuramları, etnografik yöntem ve metnin üretilmesi arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. Sosyal bilimlerde niteliksel araştırmanın, niceliksel araştırmadan farkını öğrenecektir,
  3. Antropolojide etnografik araştırmanın önemini kavrayacaktır,
  4. Etnografik araştırmayı tarihsel perspektif içinde öğrenecektir,
  5. Etnografik araştırmanın bilgikuramsal temellerini öğrenecektir,
  6. Etnografik araştırmanın yöntembilimsel araçlarını öğrenecektir,
  7. Aile, akrabalık, toplumsal cinsiyet ve evlilik kavramlarının kültüre göre çeşitlilik gösterdiğini açıklayabilecektir,
  8. Antropolojideki etnografik paradigmaları çeşitli boyutlarıyla birlikte kavrayacaktır,? etnografik araştırmada etik sorunlara ilişkin bir içgörü kazanacaktır.
Dersin içeriğiSosyal bilimlerde niteliksel araştırma, Antropolojide etnografik araştırma, Etnografik araştırmayı tarihsel arkaplanı, Etnografik araştırmanın bilgikuramsal temelleri, Etnografik araştırmanın yöntembilimsell araçları, Etnografik paradigmalar: Bütüncü etnografya, davranışsal etnografya, Yeni etnografya, yorumcu etnografya, düşünümsel etnografya, postmodern etnografya, Etnografyada etik sorunlar. 
Kaynaklar1)Altuntek, N. S. 2009. ?Yerli?nin Bakışı: Etnografya : Kuram ve Yöntem. Ankara: Ütopya.
2)Atkinson, P.& et.al. eds. 2001. Handbook of Etnography: Sage.
3)Denzin, N. K. & Y. S. Lincoln. 2003. Collecting and Interpreting Qualitative Materials. London: Sage.
4)Emerson, R. M. & R. I. Fretz& L. L. Shaw. 2008. Bütün Yönleriyle Alan Çalışması: Etnografik Alan Notları Yazımı: Birleşik Yayınları.
5)Hammersly, M. 1992. What?s Wrong With Etnography?: Routledge.
Bazı ek okumalar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNiteliksel araştırma nedir?
2. HaftaEtnografya Yöntemi nedir? Sunuş ve tartışma
3. HaftaEtnografyaya tarihsel bakış. Sunuş ve tartışma
4. HaftaEtnografyanın bilgikuramsal temelleri. Sunuş ve tartışma
5. HaftaEtnografyanın yöntembilimsel araçları. Sunuş ve tartışma
6. HaftaEtnografik paradigmalar. Sunuş ve tartışma
7. HaftaBütüncü Etnografya. Sunuş ve tartışma
8. HaftaDavranışsal Etnografya. Sunuş ve tartışma
9. HaftaYeni Etnografya. Sunuş ve tartışma
10. HaftaYorumcu Etnografya. Sunuş ve tartışma
11. HaftaDüşünümsel Etnografya. Sunuş ve tartışma
12. HaftaPostmodern Etnografya. Sunuş ve tartışma
13. HaftaEtnografyada Ethik. Sunuş ve tartışma
14. HaftaDeğerlendirme
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum250
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama23570
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi17070
Toplam İş Yükü31113252

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Doktora program yeterliliğine dayalı olarak alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olurlar. X    
2. Bir veya birden fazla yabancı dilin gelişimine katkı sağlar. X    
3. Akademik ve etik sorumluluk bilincine sahip olurlar.     X
4. Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak kurgulama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneğine sahip olur.     X
5. Bilimsel bir problemi çözme, sonuçları değerlendirme ve bilimsel bir yayına dönüştürebilme yeteneğine sahip olur.    X 
6. Bireysel ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olurlar.     X
7. Edindiği bilgileri hem akademik toplantılarda hem de eğitim amaçlı aktivitelerde aktarabilme yeteneğine sahip olurlar.  X   
8. Eski ve güncel insan toplumlarının biyokültürel çeşitliliğine hakim olurlar.    X
9. Eski ve güncel toplumları demografik, patolojik, kimyasal ve moleküler düzeyde değerlendirme yeteneğine sahip olurlar. X    
10. Kendi bilgi birikimini başka disiplin alanlarıyla entegre edebilir, geliştirebilir ve derinleştirebilir.     X
11. Elde edilen birikimlerle akademik ve idari yönetim görevlerini gerçekleştirebilir.   X  
12. Dünyadaki kültürlerin farklı yönlerini antropolojik bakış açısıyla derinlemesine inceleyebilir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek