OPR700-04 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | OPR700-04 | 8. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Sanatta yeterlik derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Gözlem Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anasanat Dalı Öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Sanat Eseri Çalışması Raporunu ilkelere uygun olarak yürütmek ve bitirme performansına hazırlanmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. S.E.Ç.Raporu konusunun belirlenmesi. 2. S.E.Ç.Raporu konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması. 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması. 4. Veri toplama aracının geliştirilmesi. 5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması. 6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi. 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. 8.Seslendirilecek eserlerin belirlenerek, performans aşamasına getirilmesi. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. Ders sorumlusunun müfredata uygun seçeceği eserler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ve eserlerin çalışılması. |
2. Hafta | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ve eserlerin çalışılması. |
3. Hafta | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ve eserlerin çalışılması. |
4. Hafta | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ve eserlerin çalışılması. |
5. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi ve eserler üzerinde yoğunlaşma. |
6. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi ve eserler üzerinde yoğunlaşma. |
7. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi ve eserler üzerinde yoğunlaşma. |
8. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi ve eserler üzerinde yoğunlaşma. |
9. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi ve eserler üzerinde yoğunlaşma. |
10. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi ve eserler üzerinde yoğunlaşma. |
11. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması ve sahne provalarının başlaması. |
12. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması ve sahne provalarının başlaması. |
13. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması ve sahne provalarının başlaması. |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması ve sahne provalarının başlaması. |
15. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması ve sahne provalarının başlaması. |
16. Hafta | Eserlerin Sahnede uygulanması ve S.E.Ç.Raporu savunması. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 150 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 20 | 200 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 32 | 448 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 11 | 154 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 66 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Opera şarkıcılığı alanında geçerli olan ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
2. Opera sanatının sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
3. Şan tekniği yöntemlerini uzmanlık düzeyinde geliştirip uygulayarak aktarabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
4. Önceden edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda, müziği yorumlama ve icra etmedeki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanındaki yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunurlar. | X | ||||
5. Opera şarkıcılığı alanında proje ve çalışmaları planlayıp yönetebilme yetkiliğine sahip olurlar. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili şarkı söyleme tekniklerini değerlendirme, icra etme ve akademik öğretme becerilerini etkin şekilde kullanırlar. | X | ||||
7. Müziği özgün bir üslupla ve uluslararası düzeydeki sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte yorumlarlar. | X | ||||
8. Akademik yazına ve performansa dayalı özgün çalışmaları yoluyla toplumla iletişim kurarlar ve opera sanatının topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkı sağlarlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek