OPR709 - FONİATRİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FONİATRİ OPR709 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Erol Belgin  
Dersin amacıBu dersin amacı, insan sesinin oluşumu, gelişimi ve profesyonel sesin kullanımına ilişkin teknik ve uygulamaların ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Ses ve konuşma sistemlerinin anatomik ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir.
  2. 2.Solunum ve fonasyon mekanizmalarını bilir.
  3. 3.İnsan sesinin gelişim özelliklerini öğrenir.
  4. 4.Profesyonel ses ve kullanım tekniklerini öğrenir.
  5. 5.Şarkı söyleme tekniklerini bilir ve kullanır.
  6. 6.Ses sağlığının korunmasına yönelik önlemleri öğrenir.
  7. 7.Ses terapi tekniklerini bilir ve kullanır.
Dersin içeriğiSes ve konuşma sistemleri, solunum ve fonasyon mekanizmaları, insan sesi ve registerların kullanım teknikleri, profesyonel ses ve kullanım teknikleri,şarkı söyleme teknikleri,ses sağlığı ve korunması,ses bozuklukları, ses terapi teknikleri,  
KaynaklarBruce Hayes(2009), Introductory Phonology (Blackwell Textbooks in Linguistics),Wiley-Blackwell Publishing, USA.
Michael Ashby and John Maidment (2005)(Introducing Phonetic Science (Cambridge Introductions to Language and Linguistics, Cambridge Press, USA.
Mike Davenport and S.J. Hannahs(2010) Introducing Phonetics and Phonology, Routledge Publishing.
Jacqueline Bauman-Waengler (2008) Introduction to Phonetics and Phonology: From Concepts to Transcription ,Pearson Publishing.
Paul de Lacy(2007) ,The Cambridge Handbook of Phonology (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics) Cambridge University Press.
Carlos Gussenhoven and Haike Jacobs (2011) Understanding Phonology (Understanding Language) Routledge Publishing.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSes fiziği ve akustik
2. HaftaLarenks anatomi ve fizyolojisi
3. HaftaLarenks anatomi ve fizyolojisi
4. HaftaVokal mekanizmaların anatomik ve fonksiyonel temelleri
5. HaftaSolunum fonksiyonu ve fonasyondaki yeri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaÇocuk, adölesan ve erişkinlerde ses gelişim özellikleri
8. Haftaİnsan sesinin ve registerların özel kullanım teknikleri
9. HaftaProfesyonel ses nedir?
10. HaftaŞarkı söyleme teknikleri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaSes sağlığı ve korunması
13. HaftaSes terapi teknikleri
14. HaftaSes bozukluklarına yaklaşım prensipleri
15. HaftaSes bozukluklarına yaklaşım prensipleri
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama220
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14342
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12560
Ara sınavlara hazırlanma süresi2612
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü5538300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Opera şarkıcılığı alanında geçerli olan ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar.   X  
2. Opera sanatının sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilgiye sahip olurlar.X    
3. Şan tekniği yöntemlerini uzmanlık düzeyinde geliştirip uygulayarak aktarabilme becerisine sahip olurlar.  X  
4. Önceden edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda, müziği yorumlama ve icra etmedeki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanındaki yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunurlar.X    
5. Opera şarkıcılığı alanında proje ve çalışmaları planlayıp yönetebilme yetkiliğine sahip olurlar.X    
6. Alanıyla ilgili şarkı söyleme tekniklerini değerlendirme, icra etme ve akademik öğretme becerilerini etkin şekilde kullanırlar.   X 
7. Müziği özgün bir üslupla ve uluslararası düzeydeki sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte yorumlarlar.X    
8. Akademik yazına ve performansa dayalı özgün çalışmaları yoluyla toplumla iletişim kurarlar ve opera sanatının topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkı sağlarlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek