OPR709 - FONİATRİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FONİATRİ | OPR709 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Erol Belgin | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, insan sesinin oluşumu, gelişimi ve profesyonel sesin kullanımına ilişkin teknik ve uygulamaların ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ses ve konuşma sistemleri, solunum ve fonasyon mekanizmaları, insan sesi ve registerların kullanım teknikleri, profesyonel ses ve kullanım teknikleri,şarkı söyleme teknikleri,ses sağlığı ve korunması,ses bozuklukları, ses terapi teknikleri, | |||||
Kaynaklar | Bruce Hayes(2009), Introductory Phonology (Blackwell Textbooks in Linguistics),Wiley-Blackwell Publishing, USA. Michael Ashby and John Maidment (2005)(Introducing Phonetic Science (Cambridge Introductions to Language and Linguistics, Cambridge Press, USA. Mike Davenport and S.J. Hannahs(2010) Introducing Phonetics and Phonology, Routledge Publishing. Jacqueline Bauman-Waengler (2008) Introduction to Phonetics and Phonology: From Concepts to Transcription ,Pearson Publishing. Paul de Lacy(2007) ,The Cambridge Handbook of Phonology (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics) Cambridge University Press. Carlos Gussenhoven and Haike Jacobs (2011) Understanding Phonology (Understanding Language) Routledge Publishing. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ses fiziği ve akustik |
2. Hafta | Larenks anatomi ve fizyolojisi |
3. Hafta | Larenks anatomi ve fizyolojisi |
4. Hafta | Vokal mekanizmaların anatomik ve fonksiyonel temelleri |
5. Hafta | Solunum fonksiyonu ve fonasyondaki yeri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Çocuk, adölesan ve erişkinlerde ses gelişim özellikleri |
8. Hafta | İnsan sesinin ve registerların özel kullanım teknikleri |
9. Hafta | Profesyonel ses nedir? |
10. Hafta | Şarkı söyleme teknikleri |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Ses sağlığı ve korunması |
13. Hafta | Ses terapi teknikleri |
14. Hafta | Ses bozukluklarına yaklaşım prensipleri |
15. Hafta | Ses bozukluklarına yaklaşım prensipleri |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 5 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 6 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 55 | 38 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Opera şarkıcılığı alanında geçerli olan ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
2. Opera sanatının sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
3. Şan tekniği yöntemlerini uzmanlık düzeyinde geliştirip uygulayarak aktarabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
4. Önceden edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda, müziği yorumlama ve icra etmedeki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanındaki yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunurlar. | X | ||||
5. Opera şarkıcılığı alanında proje ve çalışmaları planlayıp yönetebilme yetkiliğine sahip olurlar. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili şarkı söyleme tekniklerini değerlendirme, icra etme ve akademik öğretme becerilerini etkin şekilde kullanırlar. | X | ||||
7. Müziği özgün bir üslupla ve uluslararası düzeydeki sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte yorumlarlar. | X | ||||
8. Akademik yazına ve performansa dayalı özgün çalışmaları yoluyla toplumla iletişim kurarlar ve opera sanatının topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkı sağlarlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek