NNT751 - BİYOPOLİMER BAZLI NANOKOMPOZİTLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOPOLİMER BAZLI NANOKOMPOZİTLER | NNT751 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Cem Bayram | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; kompozit malzemelerin gereksinimi ve kavramını, seramik-metal-polimer ve manyetik nanokompozitlerin özelliklerini, nano ölçekte sentetik fonksiyonel polimerler, biyopolimerler, polimer/biyopolimer konjügatlar içeren nanoyapıların ve nanokompozitlerin sentez yöntemlerini ve polimerik matriks malzemelerin nano dolgu malzemeleri ile sahip olacakları yeni özellikleri ve karakterizasyon yöntemlerini anlatmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nanoteknoloji alanında kullanlan ana polimer/biyopolymer sistemlerinin, inorganik ve organik killerin, metal ve metal oksit nanopartiküllerin sınıflandırılması, modifikasyonu, partikül parametreleri, fiziksel ve kimyasal yapıları, özellikleri ve nanobilim, nanotıp ve endüstriyel uygulamaları; karbon nanotüplerin (CNT) ve grafenlerin yüzey kimyası ve organik türevlerinin özel nanoyapıları, özellikleri ve medikal ve mühendislik uygulamaları; biyopolimer silikat tabakalı nanokompozitlerin genel sentez metotları, hidrojel nanokompozitler, iletken hidrojeller, nanoselülöze kavramı, selüloz nanokristal ve nanofibriler selülöz | |||||
Kaynaklar | Biopolymer nanocomposites : processing, properties, and applications / edited by Alain Dufresne, Sabu Thomas, Laly A. Pothan., 2013, Wiley. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: tanıtım, sınıflandırılma, terimler, kavramlar |
2. Hafta | kompozit malzemelere giriş |
3. Hafta | Nanoteknoloji alanında kullanlan ana polimer/biyopolymer sistemlerinin sınıflandırılması, yapıları, özellikleri, nanobilim, nanotıp ve endüstriyel uygulamaları |
4. Hafta | nanoselülöz |
5. Hafta | karbon nanomalzemeler ve kompozit yapıları |
6. Hafta | Nanokompozitlerin karakterizasyonu |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | biyomalzeme ve hidrojel nanokompozitler |
9. Hafta | Polimer/biyopolimer/nanopartikül nanoyapıların ve nanohibritlerin sentezinde kullanılan sol-jel yöntemler |
10. Hafta | nanokil |
11. Hafta | İletken nanokompozitler |
12. Hafta | Nanokompozitlerin karakterizasyonu |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Öğrenci veya grup çalışmaları için seminer-sınav konularının ve programının hazırlanması ve tanıtımı |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 101 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme. | X | ||||
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma. | X | ||||
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma. | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme. | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek