NNT751 - BİYOPOLİMER BAZLI NANOKOMPOZİTLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOPOLİMER BAZLI NANOKOMPOZİTLER NNT751 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Cem Bayram 
Dersin amacıBu dersin amacı; kompozit malzemelerin gereksinimi ve kavramını, seramik-metal-polimer ve manyetik nanokompozitlerin özelliklerini, nano ölçekte sentetik fonksiyonel polimerler, biyopolimerler, polimer/biyopolimer konjügatlar içeren nanoyapıların ve nanokompozitlerin sentez yöntemlerini ve polimerik matriks malzemelerin nano dolgu malzemeleri ile sahip olacakları yeni özellikleri ve karakterizasyon yöntemlerini anlatmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ders sonunda öğrenciler kompozit malzeme kavramını ve bu tür malzemelere duyulan ihtiyacı öğrenecek
  2. nanoboyutta dolgu malzemeleri ile elde edilen nanokompozit malzeme sentez ve karakterizasyonunu öğrencek
  3. nanoboyutlu biyopolimer kompozitlerin uygulama alanları ile ilgili literatür ve endüstriden örnekleriöğreneceklerdir.
Dersin içeriğiNanoteknoloji alanında kullanlan ana polimer/biyopolymer sistemlerinin, inorganik ve organik killerin, metal ve metal oksit nanopartiküllerin sınıflandırılması, modifikasyonu, partikül parametreleri, fiziksel ve kimyasal yapıları, özellikleri ve nanobilim, nanotıp ve endüstriyel uygulamaları; karbon nanotüplerin (CNT) ve grafenlerin yüzey kimyası ve organik türevlerinin özel nanoyapıları, özellikleri ve medikal ve mühendislik uygulamaları; biyopolimer silikat tabakalı nanokompozitlerin genel sentez metotları, hidrojel nanokompozitler, iletken hidrojeller, nanoselülöze kavramı, selüloz nanokristal ve nanofibriler selülöz 
KaynaklarBiopolymer nanocomposites : processing, properties, and applications / edited by Alain Dufresne, Sabu Thomas, Laly A. Pothan., 2013, Wiley. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: tanıtım, sınıflandırılma, terimler, kavramlar
2. Haftakompozit malzemelere giriş
3. HaftaNanoteknoloji alanında kullanlan ana polimer/biyopolymer sistemlerinin sınıflandırılması, yapıları, özellikleri, nanobilim, nanotıp ve endüstriyel uygulamaları
4. Haftananoselülöz
5. Haftakarbon nanomalzemeler ve kompozit yapıları
6. HaftaNanokompozitlerin karakterizasyonu
7. HaftaAra sınav
8. Haftabiyomalzeme ve hidrojel nanokompozitler
9. HaftaPolimer/biyopolimer/nanopartikül nanoyapıların ve nanohibritlerin sentezinde kullanılan sol-jel yöntemler
10. Haftananokil
11. Haftaİletken nanokompozitler
12. HaftaNanokompozitlerin karakterizasyonu
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaÖğrenci veya grup çalışmaları için seminer-sınav konularının ve programının hazırlanması ve tanıtımı
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama11818
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü31101270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme.    X
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.    X
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme.    X
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma.  X  
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme.   X 
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma.   X 
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma.   X 
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme.  X  
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek