ATB652 - VERİMLİLİK İLKELERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
VERİMLİLİK İLKELERİ | ATB652 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. M. Serhat ÖZTÜRK | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencileri gerek kurumda gerekse ev ve aile yaşamında verimlilik ve verimliliği etkileyen faktörler konusunda ileri düzeyde bilgilendirmek, ortaya çıkan sorunların çözümüne ilişkin gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Verimlilik ve tanımı Çalışma yeri ve özellikleri Yapılan işi etkileyen verimlilik faktörler İnsan vücudunun kullanılması Statik ve dinamik kas işi Uygun ve verimli bir çalışma ortamının düzenlenmesi | |||||
Kaynaklar | 1. Grandjean, E. Ergonomics of The Home. Taylor Francis Ltd. London.1973 2. Dul, J. W. Ergonomics for Beginners. A Quick Reference Guide. Taylor and Francis Ltd. London, 2001 3. Oral, S. (2004) OTEL İŞLETMECİLİĞİ ve VERİMLİLİK ANALİZLERİ Gazi Kitapevi, Ankara 4. Verimlilik Dergisi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Verimlilik ve tanımı |
2. Hafta | Ev ve Kurumlarda çalışma yeri ve özellikleri |
3. Hafta | Kurumlarda verimliliği etkileyen iç faktörler (Ürün, fabrika ve teçhizat, teknoloji, malzeme ve enerji, insan, organizasyon ve sistemler, çalışma metotları, yönetim biçimleri |
4. Hafta | Kurumlarda verimliliği etkileyen iç faktörler (Ürün, fabrika ve teçhizat, teknoloji, malzeme ve enerji, insan, organizasyon ve sistemler, çalışma metotları, yönetim biçimleri |
5. Hafta | Evde verimliliği etkileyen iç faktörler (Evde üretilen mal ve hizmetler, konut yapısı ve imkanları, Ev araçları ve eşyaları, ev yönetimi-iş bölümü-yönetim biçimi) |
6. Hafta | Evde verimliliği etkileyen iç faktörler (Evde üretilen mal ve hizmetler, konut yapısı ve imkanları, Ev araçları ve eşyaları, ev yönetimi-iş bölümü-yönetim biçimi) |
7. Hafta | İnsan vücudunun kullanılması |
8. Hafta | ara sınav |
9. Hafta | Statik ve dinamik kas işi |
10. Hafta | Uygun ve verimli bir çalışma ortamının düzenlenmesi |
11. Hafta | Uygun ve verimli bir çalışma ortamının düzenlenmesi |
12. Hafta | Proje Hazırlama |
13. Hafta | Proje Hazırlama |
14. Hafta | Proje Hazırlama |
15. Hafta | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 3 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 73 | 242 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | |||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | |||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | X | ||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | |||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek