SKB617 - AB ve TÜRK KAMU YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AB ve TÜRK KAMU YÖNETİMİ SKB617 3. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, öğrencilere Türk kamu yönetiminin Avrupa Birliği'ne (AB) yönetsel uyumu ve idari kapasitesinin güçlendirilmesi konusunda teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri vermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yönetsel uyum, idari kapasite, Avrupa yönetsel alanı vb. temel kavramları öğrenir.
  2. AB'ye yönetsel uyumun ve idari kapasitenin artırlmasının temel koşullarını anlar.
  3. Türkiye'nin bu alandaki durumunu (güçlü ve zayıf yönlerini) tarihsel bir perspektifte kavrar.
  4. Türk kamu yönetiminin AB'ye yönetsel uyumunu ve idari kapasitese düzeyini yeni katılmış üyeler ve diğer aday ülkelerle karşılaştırmalı olarak analiz yeteneği kazanır.
Dersin içeriğiAB'ye yönetsel uyum, idari kapsaitenin artırılması, Avrupa yönetsel alanı, çok düzlemli yönetişim, kamu yönetiminin örgütlenme (ulusal ve kurumsal düzeyde örgütlenme), personel (kamu personel rejimi reformu, nitelikli kamu personelin sağlanması ve eğitimi) ve işleyiş (yönetsel kapasite ve iyi yönetişim) süreçleri , AB'nin Türkiye'den talepleri (uyum kriterleri) ve Türkiye'nin bu talepleri karşılamak için yapmaya çalıştıkları (uyum çabaları). 
KaynaklarAkdoğan, A. A. (2008), Türk Kamu Yönetimi ve Avrupa Birliği, Ankara: TODAİE.

Bilgin, K.U. (1993) Üye Ülkelerin Deneyimleri Açısından Türk Kamu Yönetiminin Avrupa Topluluğu'na Uyumu, Ankara: ATAUM.

Öktem, M. K. ve U. Ömürgönülşen (2007) Avrupa Birliği'ne Üyelik Sürecinde Türk Kamu Yönetimi, Ankara: İmaj.

Özer, M.A. (2006) Avrupa Birliği Yolunda Türk Kamu Yönetimi, Ankara: Platin. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2. HaftaAB'de Ortak Bir Kamu Yönetimi Modeli Sorunu
3. HaftaAvrupa Yönetsel Alanı ve Ulusal Kamu Yönetimlerinde Geçerli Ortak İlkeler
4. HaftaUlusal Kamu Yönetimlerinin Avrupalılaşması (AB Bütünleşmesinin Ulusal Kamu Yönetimlerini Etkilemesi)
5. HaftaAB'ye Yönetsel Uyumun ve Yönetsel Kapasitenin Anlamı, Kapsamı ve Boyutları
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaUlusal Düzeyde AB ile İlişkilerin Takip ve Koordinasyonundan Sorumlu Örgüt
8. HaftaAB-Türkiye İlişkileri Çerçevesinde Günümüze Kadar Uygulanmış Örgütlenme Modelleri
9. HaftaKamu Kurum ve Kuruluşları Düzeyinde Örgütlenme
10. HaftaKurulması ve Desteklenmesi Gereken Diğer Birimler
11. HaftaDönem Ödevi Sunumu
12. HaftaTürkiye Adına Katılım Müzakerelerini Yürütecek ve Türkiye'yi AB'de Temsil Edecek Birim
13. HaftaKamu Personeli Açısından AB'ye Yönetsel Uyum ve Yönetsel Kapasitenin Artırılması
14. HaftaKamu Yönetiminin İşleyişi Açısından AB'ye Yönetsel Uyum ve Yönetsel Kapasitenin Artırılması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2932210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.   X 
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. X   
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.  X  
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. X    
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.  X   
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.  X  
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek