SKB617 - AB ve TÜRK KAMU YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AB ve TÜRK KAMU YÖNETİMİ | SKB617 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilere Türk kamu yönetiminin Avrupa Birliği'ne (AB) yönetsel uyumu ve idari kapasitesinin güçlendirilmesi konusunda teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | AB'ye yönetsel uyum, idari kapsaitenin artırılması, Avrupa yönetsel alanı, çok düzlemli yönetişim, kamu yönetiminin örgütlenme (ulusal ve kurumsal düzeyde örgütlenme), personel (kamu personel rejimi reformu, nitelikli kamu personelin sağlanması ve eğitimi) ve işleyiş (yönetsel kapasite ve iyi yönetişim) süreçleri , AB'nin Türkiye'den talepleri (uyum kriterleri) ve Türkiye'nin bu talepleri karşılamak için yapmaya çalıştıkları (uyum çabaları). | |||||
Kaynaklar | Akdoğan, A. A. (2008), Türk Kamu Yönetimi ve Avrupa Birliği, Ankara: TODAİE. Bilgin, K.U. (1993) Üye Ülkelerin Deneyimleri Açısından Türk Kamu Yönetiminin Avrupa Topluluğu'na Uyumu, Ankara: ATAUM. Öktem, M. K. ve U. Ömürgönülşen (2007) Avrupa Birliği'ne Üyelik Sürecinde Türk Kamu Yönetimi, Ankara: İmaj. Özer, M.A. (2006) Avrupa Birliği Yolunda Türk Kamu Yönetimi, Ankara: Platin. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar |
2. Hafta | AB'de Ortak Bir Kamu Yönetimi Modeli Sorunu |
3. Hafta | Avrupa Yönetsel Alanı ve Ulusal Kamu Yönetimlerinde Geçerli Ortak İlkeler |
4. Hafta | Ulusal Kamu Yönetimlerinin Avrupalılaşması (AB Bütünleşmesinin Ulusal Kamu Yönetimlerini Etkilemesi) |
5. Hafta | AB'ye Yönetsel Uyumun ve Yönetsel Kapasitenin Anlamı, Kapsamı ve Boyutları |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Ulusal Düzeyde AB ile İlişkilerin Takip ve Koordinasyonundan Sorumlu Örgüt |
8. Hafta | AB-Türkiye İlişkileri Çerçevesinde Günümüze Kadar Uygulanmış Örgütlenme Modelleri |
9. Hafta | Kamu Kurum ve Kuruluşları Düzeyinde Örgütlenme |
10. Hafta | Kurulması ve Desteklenmesi Gereken Diğer Birimler |
11. Hafta | Dönem Ödevi Sunumu |
12. Hafta | Türkiye Adına Katılım Müzakerelerini Yürütecek ve Türkiye'yi AB'de Temsil Edecek Birim |
13. Hafta | Kamu Personeli Açısından AB'ye Yönetsel Uyum ve Yönetsel Kapasitenin Artırılması |
14. Hafta | Kamu Yönetiminin İşleyişi Açısından AB'ye Yönetsel Uyum ve Yönetsel Kapasitenin Artırılması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 32 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek