SKB610 - KAMU DÜZENİ ve GÜVENLİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAMU DÜZENİ ve GÜVENLİK | SKB610 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin ana amacı, günümüzde giderek büyük bir önem arzeden kamu düzeni ve güvenlik olgularını interdisipliner bir yaklaşım ile incelemek, tartışmak ve analiz etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Güvenlik kavramı, iç-dış güvenlik, güvenlik politika ve stratejileri, güvenlik güçleri ve fonksiyonları. | |||||
Kaynaklar | Champion, David R. and Ronald E. Mattis (2003) Terrorism, Weapons of Mass Destruction and Deterrence, Criminal Justice Studies: A Critical Journal of Crime, Law and Society, Vol: 16, No: 1, 29-37. Chomsky, Noam (2002) "Uluslararası Terörizm", içinde Silinen Yüzler Karşısında Terör, (yay. haz., Cemal Güzel), Ankara: Ayraç Yayınevi, 217-254. Çulcu, Murat (1996) Mafia ve Şiddet: Mafios Oluşumda Şiddet Unsuru, Cogito, Sayı: 6-7, 207-213. Kushner, Harvey (1998) The New Terrorism in The Future of Terrorism: Violence in the New Millennium (ed., Harvey W. Kushner) California: Sage, 3-20. Stephens, Ralph E. (1998) Cyber-Biotech Terrorism: Going High Tech in the 21st Century, in The Future of Terrorism: Violence in the New Millennium (ed. Harvey W. Kushner) California: Sage, 195-207. Turbiville, Graham H. (1998) Üniformalı Mafya: Rus Silahlı Kuvvetlerinde Yaşanan Yasadışı Olaylar (Çv. Y. Cömertoğlu), Strateji, Sayı: 9, 59-106. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Güvenlik: Kavramsal Analiz |
3. Hafta | İç Güvenlik ve Dış Güvenlik |
4. Hafta | Güvenlik Teorileri |
5. Hafta | Güvenlik ve Toplumsal Yaşam I |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Güvenlik ve Toplumsal Yaşam II |
8. Hafta | Güvenlik Güçleri: Çeşit ve İdari Yapılanma I |
9. Hafta | Güvenlik Güçleri: Çeşit ve İdari Yapılanma II |
10. Hafta | Güvenlik Güçleri ve Fonksiyonları I |
11. Hafta | Ara Sınav II |
12. Hafta | Güvenlik Güçleri ve Fonksiyonları II |
13. Hafta | Güvenlik Güçleri ve Demokrasi |
14. Hafta | Güvenlik ve Gelecek |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 32 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek