SKB607 - LİDERLİK ve YÖNETİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
LİDERLİK ve YÖNETİM SKB607 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıDersin temel amacı, öğrencilere liderlik alanında teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri vermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Liderlik teori ve uygulamalarına ilişkin bilgi alır.
  2. Örgüt içinde etkili yönetim ve liderliğin nasıl yürütülebileceğini öğrenir.
Dersin içeriğiEtkili liderlik ve yöneticilik açısından kişilik ve algı farklılıkları, takım çalışması, çatışma yönetimi ve uzlaşma, motivasyon, iletişim. 
KaynaklarCooper, R. K. and Sawaf, A. (1997) Executive EQ: Emotional Intelligence in Leadership and Organizations. New York: Grosset/Putnam.

Goleman, D., Working With Emotional Intelligence. New York: Bantam Books. 1998.

Weisinger, H., (1998) Emotional Intelligence at Work: The Untapped Edge for Success. San Fransisco: Jossey-Bass.

Whetten, D.A., K.S. Cameron, (1998) Developing Management Skills, Massachusetts: Addison Wesley. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaFarkındalık Geliştirme
3. HaftaStres Yönetimi
4. HaftaYaratıcı Problem Çözümü
5. HaftaDestekleyici İletişim
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaGüç ve Etki Kazanma
8. HaftaÇalışanları Motive Etme
9. HaftaÇatışma Yönetimi
10. HaftaGüçlendirme ve Yetki Devri
11. HaftaEtkili Takım Kurma
12. HaftaAra Sınav II
13. HaftaMülakat Yönetimi
14. HaftaToplantı Yönetimi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2932210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.  X  
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. X   
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.    X
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.   X  
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.  X   
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.  X  
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek