SER636 - SERAMİK TEKNOLOJİSİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SERAMİK TEKNOLOJİSİ II SER636 Bahar 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriRapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Deney
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Candan Terviel, Prof. A. Feyza Özgündoğdu 
Dersin amacıBu derste seramik ve teknolojisine ilişkin teorik bilgiler doğrultusunda çeşitli çamur, sır reçetelerinin laboratuvar araştırmaları tamamlandıktan sonra kişiye özel seçilmiş konu ve tasarımların özgün sanatsal uygulamalar olarak tamamlanıp sergilenmesi amaçlanır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Seramik ile ilgili araştırma geliştirme becerisi kazanır.
  2. 2. Bünye hazırlamayı, bünyeye uygun sır geliştirmeyi bilir.
  3. 3. Laboratuvar ortamına , araç-gereç kullanımına hakimdir.
  4. 4. Seramik tekniklerini deneme ve asıl çalışmaya aktarabilir.
  5. 5. Kendine özgü konusunu açıklar, savunur.
  6. 6. Sanat açısından yaptığı araştırmaların değerini bilir.
  7. 7. Bitirme tezine yönelik birikim sağlar.
Dersin içeriği1.Özgün seramik uygulamalar yapmada araştırma yöntemi geliştirilmesi.
2.Çalışılan konuya ilişkin literatür taranması.
3.Deney ve gözlemlerin kalıcı çalışmalarla somut hale getirilmesi.
4.Her bir çalışma sürecinin teke tek ve grupla tartışma ortamında sorgulanması.
5.Biten uygulamaların belgelenerek sunum ve rapor hazırlanması.
6.Laboratuvar ve atölye çalışma düzeninin çevreye duyarlı oluşturulması.
7.Pişirim yöntem ve uygulamalarında ekip çalışması prensibi.
8.Tüm sürecin planlamadan sonuca kadar belgelenip, tartışılması. 
Kaynaklar-Arcasoy,Ateş;Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, İstanbul 1991.
-Bakla , Erdinç;?istanbul?un 100 Çini ve Seramik Sanatçısı?, İstanbul?un Yüzleri-19,İstanbul 2010.
-?ChineseImagery?, Ceramic Art ShanghaiOrganizingCommittee,Fransa 2010.
-Duitste ,Thimo;?Modern Ceramics in Nederland?, Hollanda,1990. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeramik teknolojisi ile ilgili incelenecek konu başlıklarının seçilmesi.
2. HaftaSeçilen konunun çalışma planının yapılması, malzeme temini. Atölye düzeni oluşturma.
3. HaftaUygulama çalışmalarının başlaması .
4. HaftaAraştırma doğrultusunda uygulamaların devam etmesi.
5. HaftaAraştırma uygulama çalışmalarına devam .
6. HaftaAraştırmalarla ilgili uygulamaların tartışılıp,kurutmaya geçilmesi
7. HaftaAra sınav
8. HaftaSeramik teknolojisi kapsamında uygulamaların renklendirilip pişirim teknikniğine göre hazırlıkların tamamlanması.
9. HaftaUygulama çalışmalarının pişirim süreci.
10. HaftaPişirimlerin tamamlanması ve çıkan sonuçların ön değerlendirmesinin beyin fırtınası ile yapılması.
11. HaftaAraştırma kapsamında yapılan uygulamalar;sonuç iyi ise varyasyonlarının yapılması, değilse düzeltilmesine yönelik çalışmaların devam etmesi.
12. HaftaPişirim sonrası tekniklerin kullanılması.
13. HaftaRenklendirme ve pişirimi yapılan çalışmaların belgeleme çalışmaları.
14. HaftaÇalışmaların sergilemeye hazırlanması ve duyuru işlemleri.
15. Hafta-
16. HaftaGenel Sınav (rapor teslimi)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar15
Uygulama125
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 14 4 56
Uygulama21632
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)4624
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler2816
Ara sınavlara hazırlanma süresi2816
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3956210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek