SER636 - SERAMİK TEKNOLOJİSİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SERAMİK TEKNOLOJİSİ II | SER636 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Deney Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Candan Terviel, Prof. A. Feyza Özgündoğdu | |||||
Dersin amacı | Bu derste seramik ve teknolojisine ilişkin teorik bilgiler doğrultusunda çeşitli çamur, sır reçetelerinin laboratuvar araştırmaları tamamlandıktan sonra kişiye özel seçilmiş konu ve tasarımların özgün sanatsal uygulamalar olarak tamamlanıp sergilenmesi amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1.Özgün seramik uygulamalar yapmada araştırma yöntemi geliştirilmesi. 2.Çalışılan konuya ilişkin literatür taranması. 3.Deney ve gözlemlerin kalıcı çalışmalarla somut hale getirilmesi. 4.Her bir çalışma sürecinin teke tek ve grupla tartışma ortamında sorgulanması. 5.Biten uygulamaların belgelenerek sunum ve rapor hazırlanması. 6.Laboratuvar ve atölye çalışma düzeninin çevreye duyarlı oluşturulması. 7.Pişirim yöntem ve uygulamalarında ekip çalışması prensibi. 8.Tüm sürecin planlamadan sonuca kadar belgelenip, tartışılması. | |||||
Kaynaklar | -Arcasoy,Ateş;Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, İstanbul 1991. -Bakla , Erdinç;?istanbul?un 100 Çini ve Seramik Sanatçısı?, İstanbul?un Yüzleri-19,İstanbul 2010. -?ChineseImagery?, Ceramic Art ShanghaiOrganizingCommittee,Fransa 2010. -Duitste ,Thimo;?Modern Ceramics in Nederland?, Hollanda,1990. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seramik teknolojisi ile ilgili incelenecek konu başlıklarının seçilmesi. |
2. Hafta | Seçilen konunun çalışma planının yapılması, malzeme temini. Atölye düzeni oluşturma. |
3. Hafta | Uygulama çalışmalarının başlaması . |
4. Hafta | Araştırma doğrultusunda uygulamaların devam etmesi. |
5. Hafta | Araştırma uygulama çalışmalarına devam . |
6. Hafta | Araştırmalarla ilgili uygulamaların tartışılıp,kurutmaya geçilmesi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Seramik teknolojisi kapsamında uygulamaların renklendirilip pişirim teknikniğine göre hazırlıkların tamamlanması. |
9. Hafta | Uygulama çalışmalarının pişirim süreci. |
10. Hafta | Pişirimlerin tamamlanması ve çıkan sonuçların ön değerlendirmesinin beyin fırtınası ile yapılması. |
11. Hafta | Araştırma kapsamında yapılan uygulamalar;sonuç iyi ise varyasyonlarının yapılması, değilse düzeltilmesine yönelik çalışmaların devam etmesi. |
12. Hafta | Pişirim sonrası tekniklerin kullanılması. |
13. Hafta | Renklendirme ve pişirimi yapılan çalışmaların belgeleme çalışmaları. |
14. Hafta | Çalışmaların sergilemeye hazırlanması ve duyuru işlemleri. |
15. Hafta | - |
16. Hafta | Genel Sınav (rapor teslimi) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 1 | 5 |
Uygulama | 1 | 25 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 2 | 16 | 32 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 4 | 6 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 39 | 56 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek