ECO711 - ADVANCED MICROECONOMIC THEORY
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ADVANCED MICROECONOMIC THEORY | ECO711 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 11 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı temel mikroiktisat konularının öğrenciye ileri düzeyde öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Tercih ve fayda ? Talep teorisi ? Üretim ? Belirsizlik altında tüketici seçimi ? Rekabetçi piyasalar ? Dışsallıklar ve kamu malları ? Piyasa gücü | |||||
Kaynaklar | ? Mas-Colell A., Whinston, M.D. ve J.R. Green., Microeconomic Theory, Oxford University Pess, 1995. ? Varian, H. R., Microeconomic Analysis, 3rd edition, Norton and Company, 1992. ? Jehle, G.A. ve P. J. Reny, Advanced Microeconomic Theory, 2nd edition, Addison-Wesley, 2001. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tercih ve seçim |
2. Hafta | Açıklanmış tercihler |
3. Hafta | Klasik talep teorisi |
4. Hafta | Klasik talep teorisi (devam) |
5. Hafta | Toplam talep |
6. Hafta | Üretim |
7. Hafta | Üretim (devam) |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Belirsizlik altında seçim |
10. Hafta | Belirsizlik altında seçim (devam) |
11. Hafta | Oyun teorisi |
12. Hafta | Rekabetçi piyasalar |
13. Hafta | Dışsallıklar ve kamu malları |
14. Hafta | Piyasa gücü |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 6 | 84 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü | 44 | 83 | 330 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisat teorilerine ve pratik uygulamalarına bir bilim insanı kadar hakim olmak ve bunların önemini değerlendirebilecek birikime sahip olmak. | X | ||||
2. İktisat dallarında uzmanlaşmak ve özgün araştırma yapabilecek bilgi ve beceri birikimine sahip olmak. | X | ||||
3. Ele alınan iktisadi konulara eleştirel bakış açıları geliştirmek ve bu eleştirel bakış açılarını toplum ile paylaşmak. | X | ||||
4. Nicel yöntemlere hakim olmak ve teori ile uygulamayı birleştirecek özgün düşünceler üretmek. | X | ||||
5. İktisat politikaları için uygulanabilir öneriler sunmak ve etki analizleri yapmak. | X | ||||
6. Yüksek akademik ve etik standartlara uygun özgün araştırmalar yapmak. | X | ||||
7. Farklı iktisadi düşüncelere açık olmak ve bütüncül ve çoğulcu bir bakış açısıyla sorunları çözmek. | X | ||||
8. İktisadi sorunları disiplinlerarası bakış açısıyla analiz etmek. | X | ||||
9. Bilgiyi toplumun refahı için kullanma ve toplumla paylaşma sorumluluğuna sahip olmak. | X | ||||
10. Küresel ekonomik dinamikleri anlamak ve küresel sorunlar için politika önerileri geliştirmek. | X | ||||
11. Kişisel gelişim ve kariyer planlaması için donanımlı olmak. | X | ||||
12. Mesleki gelişimi sağlayacak düzeyde İngilizce?ye hakim olmak ve mümkünse ikinci bir yabancı dilde iletişim kurabilmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek