ECO719 - MATHEMATICAL ECONOMICS
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MATHEMATICAL ECONOMICS | ECO719 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere, iktisatta kullanılan dinamik modellerin doğasını anlama ve dinamik iktisadi problemlere değişik çözüm stratejileri uygulama becerileri kazandırmak. Uygulamalar mikro ve makroekonomiden alınacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dinamik Optimizasyon (Değişimler Hesabı, Optimal kontrol, Dinamik Programlama) | |||||
Kaynaklar | 1. Kamien, M. I., and Schwartz, N. L. (1991) Dynamic Optimization: The Calculus of Variations and Optimal Control in Economics and Management, Amsterdam: North-Holland. 2. Chiang, Alpha. 1992. Elements of Dynamic Optimization, McGraw Hill. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Değişimler hesabı: Giriş ve genel ilkeler ve temel kavramlar |
2. Hafta | Birinci değişim: Euler Denklemi, örnekler ve youmlamalar |
3. Hafta | İkinci değişim: Legendre koşulları |
4. Hafta | İsoperimetrik problem, serbest son değeri, serbest ufuk (transversalite koşulu) |
5. Hafta | Eşitlik ve eşitsizlik kısıtlı son değerler ve duyarlılık analizi, grafik analiz |
6. Hafta | Arasınav |
7. Hafta | Optimal Kontrol: Giriş, optimal kontrol için zorunlu koşullar |
8. Hafta | Çeşitli son nokta durumları |
9. Hafta | Sonsuz ufukta denge ve otonom problemler |
10. Hafta | The Pontryagin'in maksimum prensibi: varlık teoremleri |
11. Hafta | Durum değişkenleri kısıtları |
12. Hafta | Stochastik optimal kontrol |
13. Hafta | Dinamik programlama, Bellman'ın optimallik prensibi |
14. Hafta | Dinamik programlama: örnekler |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 15 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 34 | 93 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisat teorilerine ve pratik uygulamalarına bir bilim insanı kadar hakim olmak ve bunların önemini değerlendirebilecek birikime sahip olmak. | X | ||||
2. İktisat dallarında uzmanlaşmak ve özgün araştırma yapabilecek bilgi ve beceri birikimine sahip olmak. | X | ||||
3. Ele alınan iktisadi konulara eleştirel bakış açıları geliştirmek ve bu eleştirel bakış açılarını toplum ile paylaşmak. | X | ||||
4. Nicel yöntemlere hakim olmak ve teori ile uygulamayı birleştirecek özgün düşünceler üretmek. | X | ||||
5. İktisat politikaları için uygulanabilir öneriler sunmak ve etki analizleri yapmak. | X | ||||
6. Yüksek akademik ve etik standartlara uygun özgün araştırmalar yapmak. | X | ||||
7. Farklı iktisadi düşüncelere açık olmak ve bütüncül ve çoğulcu bir bakış açısıyla sorunları çözmek. | X | ||||
8. İktisadi sorunları disiplinlerarası bakış açısıyla analiz etmek. | X | ||||
9. Bilgiyi toplumun refahı için kullanma ve toplumla paylaşma sorumluluğuna sahip olmak. | X | ||||
10. Küresel ekonomik dinamikleri anlamak ve küresel sorunlar için politika önerileri geliştirmek. | X | ||||
11. Kişisel gelişim ve kariyer planlaması için donanımlı olmak. | X | ||||
12. Mesleki gelişimi sağlayacak düzeyde İngilizce?ye hakim olmak ve mümkünse ikinci bir yabancı dilde iletişim kurabilmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek