NNT732 - NANOKARBON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NANOKARBON | NNT732 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Nanokarbon, karbonun temel elementel ve nano formlarını, bu formların fiziksel, kimyasal ve elektronik özelliklerini tanımlayarak, biyolojik, tıbbi, elektronik ve diğer teknolojik uygulamalarda ve yeni formların tasarımında gereken tüm temel bilimsel özellikleri öğrenciye tanıtma ve takip eden teknolojik uygulamaları tartışan nanoteknoloji dersine hazırlama amacını taşımaktadır. Farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin aynı noktada buluşabilmesi için dersin ilk bölümleri bu uyumun sağlanmasına katkıda bulunacak şekilde tasarlanmıştır. Ard arda önerilen iki dersin ilki olan nanokarbon dersinin en önemli hedefi, atomik ve moleküler seviyede yeni formlar geliştirme konusunda beceri geliştirme temelinde öğrencileri özendirecek bir kapsamda nanokarbon bilimini incelemek ve öğrencileri biyolojik, tıbbi, electronik ve diğer yeni kuşak uygulamalar için gerekli özellikleri geliştirmeye yönlendirmeyi amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Karbonun elementel, katı, kristalin, camsı ve katı çözelti formları, Çoklu aromatik formların yapısı, kimyasal ve fiziksel özellikleri, Tabakalı, konik, topsal, tüpsel nanokarbon yapılar ve geometrik özellikleri, Fulerenlerin yapısı, Eğrisel nanokarbon yapıların biyolojik ve kimyasal özellikleri, Karbid kökenli karbon, Nanokarbon formların temel elektronik ve bağ yapıları, Grafen ve elmasın band yapıları, Fulerenlerin ve nanotüplerin elektronik yapısı, NanoKarbonun katı formlarında bağ titreşim özellikleri ve biyolojik yüzey aktifliği, Optik özellikleri, NanoKarbon formların yüzey modifikasyonu ve katkılanmaları, Karbon türevlerinin üstüniletken özellikleri, Elmas ve benzeri sert malzemelerin nanaoformları ve karşılaştırmalı özellikleri, Nanodesenli karbonun ve grafen tabakalarının enerji depolama özellikleri. | |||||
Kaynaklar | ?Nanomaterials Handbook? Editör:Yury Gogotsi, 1st Ed, Taylor Francis, 2006, ISBN 0 8493 2308 8 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Karbonun elementel, katı, kristalin, camsı ve katı çözelti formları, |
2. Hafta | Çoklu aromatik formların yapısı, kimyasal ve fiziksel özellikleri, |
3. Hafta | Tabakalı, konik, topsal, tüpsel nanokarbon yapılar ve geometrik özellikleri, |
4. Hafta | Fulerenlerin yapısı, Eğrisel nanokarbon yapıların biyolojik ve kimyasal özellikleri, |
5. Hafta | Karbid kökenli karbon, Nanokarbon formların temel elektronik ve bağ yapıları, |
6. Hafta | Grafen ve elmasın band yapıları, Fulerenlerin ve nanotüplerin elektronik yapısı, |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | NanoKarbonun katı formlarında bağ titreşim özellikleri ve biyolojik yüzey aktifliği, Optik özellikleri, |
9. Hafta | NanoKarbon formların yüzey modifikasyonu ve katkılanmaları, |
10. Hafta | Karbon türevlerinin üstüniletken özellikleri, |
11. Hafta | Elmas ve benzeri sert malzemelerin nanaoformları ve karşılaştırmalı özellikleri, |
12. Hafta | Nanodesenli karbonun ve grafen tabakalarının enerji depolama özellikleri. |
13. Hafta | Dönem projesi |
14. Hafta | Dönem projesi |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 57 | 57 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 37 | 149 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, | X | ||||
3. Atomik ve moleküler düzeyde işleyiş ve etkileşim mekanizmalarının tanımlanması ve anlaşılmasına yönelik yöntem ve araç geliştirme | X | ||||
4. Nanoteknoloji ve nanotıp uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlama | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme | X | ||||
6. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında yeni fikirlerin ve gelişmelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme yeteneğini edinme | X | ||||
7. Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalığa sahip olma | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme | X | ||||
10. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme | X | ||||
11. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek