NNT725 - NANOTEKNOLOJİ ve PERİODONTAL TEDAVİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NANOTEKNOLOJİ ve PERİODONTAL TEDAVİ NNT725 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıPeriodontal dokuları ve doku yıkımındaki moleküler mekanizmaları tanımlamak, daha etkin periodontal tedavi için nano-antimikrobiyal ajanlar geliştirmek ve uygulamak için projeler oluşturmak, dental implantoloji ve periodontal doku mühendisliğine nanoteknolojinin uyarlanması için projeler oluşturmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Periodontal dokuların yapısını tanımlar. 2. Periodontal hastalıkları sınıflar ve periodontal doku yıkımında rolü olan moleküler mekanizmaları tanımlar. 3. Periodontal tedavide kullanılmak üzere nano-antimikrobiyal ajan üretmek için projeler oluşturur. 4. Periodontal doku mühendisliğinde kullanılmak üzere nanobiomateryaller üretmek için projeler oluşturur. 5. Dental implantların yüzeyinde kullanılmak üzere nano yüzey kaplama materyalleri geliştirmek için projeler oluşturur
Dersin içeriğiPeriodontal patoloji, antimikrobiyal-kemoterapotik ajanlar, rejeneratif periodontal tedavi ve periodontal doku mühendisliği, nanoteknolojinin periodontal tedavide, dental implantolojide ve periodontal doku mühendisliğinde kullanımı.  
KaynaklarNewman MG, Takei HH, Klokkevold PR, Carranza FA (Eds.). Carranza's Clinical Periodontology, 11 edition. 2011 St. Louis, MO: Elsevier

Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 5th Ed, 2008, Blackwell Munksgaard.
Güncel Literatür Taramaları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPeriodontoloji nedir? Tanımı ve içeriğine genel bakış
2. HaftaPeriodontal Dokular: Dişeti, sement, periodontal ligament, alveol kemiği
3. HaftaPeriodontal Patolojiye Genel Bakış
4. HaftaPeriodontal Tedavide Antimikrobiyal-Kemoterapotik Ajanlar
5. HaftaRejeneratif Periodontal Tedavi ve Periodontal Doku Mühendisliği
6. HaftaAra sınav
7. HaftaPeriodontal Tedavi Hedeflerine Genel Bakış
8. HaftaAntimikrobiyal Periodontal Tedaviye Nanoteknolojik Yaklaşımlar
9. HaftaPeriodontal Doku Mühendisliğine Nanoteknolojik Yaklaşımlar
10. HaftaDental İmplantlara Nanoteknolojik Yaklaşımlar
11. HaftaAra sınav
12. HaftaPeriodontal Tedavide Lokal İlaç Salım Sistemlerine Nanoteknolojik Yaklaşımlarla ilgili Güncel Literatür Taraması ve Tartışma (öğrenci katılımlı interaktif)
13. HaftaPeriodontal Doku Mühendisiliğine Nanoteknolojik Yaklaşımlarla ilgili Güncel Literatür Taraması ve Tartışma (öğrenci katılımlı-interaktif)
14. HaftaDental İmplantlara Nanoteknolojik Yaklaşımlarla ilgili Güncel Literatür Taraması ve Tartışma (öğrenci katılımlı-interaktif)
15. HaftaSeminer: Nanoteknoloji ve Periodontal Doku Mühendisliği (öğrenci) Nanoteknoloji ve Periodontal Tedavide Lokal İlaç Salım Sistemleri (öğrenci) Nanoteknoloji ve Dental İmplantlar (öğrenci)
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi250100
Genel sınava hazırlanma süresi1128128
Toplam İş Yükü17181270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme.   X 
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.    X
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme.    X
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma.   X 
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme.    X
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma.    X
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma.   X 
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme.   X 
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek