NNT720 - NANOTOKSİKOLOJİ II: RİSK ve GÜVENLİK DEĞERLENDİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NANOTOKSİKOLOJİ II: RİSK ve GÜVENLİK DEĞERLENDİRME | NNT720 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ülfet Pınar Erkekoğlu | |||||
Dersin amacı | Nanopartikül/ nanomateryallerin olası toksik etkileri, risk değerlendirmeleri ve toksikoloji bakış açısı ile değerlendirme yapabilme konularında bilgi kazandırılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nanopartikül/ nanomateryallerin kullanımınına bağlı insan sağlığı ve çevre üzerinde oluşabilecek riskin maruziyet yolu ve hedef organları gözönünde bulundurularak değerlendirilmesi, risk yönetimi, güvenli kullanımları ve etik yönü konusunda bilgi aktarımı | |||||
Kaynaklar | 1. Fan, Chang. Toxicology and Risk Assessment, Principles, Methods and Applications Marcel Dekker, 1996 2. Klaassen CD. The Basic Science of Poisons. Casarett & Doulls Toxicology Sixth Ed., McGraw-Hill Companies, 2001, New York 3. Curtis J., Greenberg, M., Kester, J., Phillips, S., Krieger, G., Nanotechonogy and nanotoxicology, Toxicological Review, 25, 245-260 (2006). 4. Batley GE, Kirby JK, McLaughlin MJ., Fate and Risks of Nanomaterials in Aquatic and Terrestrial Environments, Acc Chem Res. 2012, DOI: 10.1021/ar2003368 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Toksikolojide risk/güvenlik değerlendirmesine giriş |
2. Hafta | Toksikolojide risk/güvenlik değerlendirmesinde temel kavramlar |
3. Hafta | Nanopartikül/ nanomateryallerin olası toksik etkileri ve risk değerlendirmeleri |
4. Hafta | Nanopartikül/ nanomateryallerin olası toksik etki mekanizmaları |
5. Hafta | İnhalasyon yolu ile temas edilen nanopartikül/ nanomateryallerin risk ve güvenlik değerlendirmesi-I |
6. Hafta | İnhalasyon yolu ile temas edilen nanopartikül/ nanomateryallerin risk ve güvenlik değerlendirmesi-II |
7. Hafta | Dermal yol ile temas edilen nanopartikül/ nanomateryallerin risk ve güvenlik değerlendirmesi-I |
8. Hafta | Dermal yol ile temas edilen nanopartikül/ nanomateryallerin risk ve güvenlik değerlendirmesi-II |
9. Hafta | Oral yol ile temas edilen nanopartikül/ nanomateryallerin risk ve güvenlik değerlendirmesi-I |
10. Hafta | Oral yol ile temas edilen nanopartikül/ nanomateryallerin risk ve güvenlik değerlendirmesi-II |
11. Hafta | Nanopartikül/ nanomateryallerin fizikokimyasal özelliklerine bağlı oluşabilecek riskin değerlendirilmesi |
12. Hafta | Nanopartikül/ nanomateryallerin çevre üzerindeki riskleri ve güvenlik değerlendirmesi |
13. Hafta | Nanopartikül/ nanomateryallerin risk yönetimi |
14. Hafta | Nanopartikül/ nanomateryallerin kullanımının etik yönü |
15. Hafta | final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 31 | 103 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, | X | ||||
3. Atomik ve moleküler düzeyde işleyiş ve etkileşim mekanizmalarının tanımlanması ve anlaşılmasına yönelik yöntem ve araç geliştirme | X | ||||
4. Nanoteknoloji ve nanotıp uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlama | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme | X | ||||
6. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında yeni fikirlerin ve gelişmelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme yeteneğini edinme | X | ||||
7. Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalığa sahip olma | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme | X | ||||
10. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme | X | ||||
11. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek