NNT713 - YAPAY MOLEKÜLER RESEPTÖRLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAPAY MOLEKÜLER RESEPTÖRLER NNT713 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıDers, öğrencileri biyolojik reseptörlerin yapı ve işlevleri, moleküler düzeyde reseptör-ligand etkileşimleri, nanoantikorlar, yapay reseptör tasarımı ve uygulamaları konularında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin bitiminde öğrencilerin reseptör-ligand etkileşimleri ve yapay reseptör sistemleri hakkında temel bilgileri edinmiş olmaları beklenmektedir.
Dersin içeriğiReseptörlerin tanımı, yapısı ve işlevleri; reseptör-ligand etkileşimleri; Nanotıp hedefi olarak moleküler reseptörlere bakış; kalıplanmış sentetik reseptörler; nanoantikorlar; yapay peptid reseptörler 
KaynaklarDers notları ve güncel yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMoleküler reseptörlerin temel yapısı ve işlevleri
2. HaftaReseptör-ligand etkileşimleri
3. HaftaBiyomimetik reseptör sistemleri
4. HaftaYapay antijen-sunan hücreler ve T-hücre reseptörleri
5. HaftaSentetik adrenerjik reseptörler
6. HaftaAra sınav
7. HaftaYapay koku reseptörleri
8. HaftaYapay peptid reseptörleri
9. HaftaYapay anyon reseptörleri
10. HaftaMoleküler reseptörlerle değiştirilmiş metal nanopartiküller
11. HaftaAra sınav
12. HaftaNanoantikorlar
13. HaftaSentetik nanotaşıyıcıların reseptörlerle etkileşimleri
14. HaftaKalıplanmış sentetik reseptörler
15. HaftaTartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam80
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama22958
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3172270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme.    X
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma,    X 
3. Atomik ve moleküler düzeyde işleyiş ve etkileşim mekanizmalarının tanımlanması ve anlaşılmasına yönelik yöntem ve araç geliştirme   X 
4. Nanoteknoloji ve nanotıp uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlama  X  
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme  X  
6. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında yeni fikirlerin ve gelişmelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme yeteneğini edinme  X  
7. Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalığa sahip olma  X  
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme    X
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme    X
10. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme   X 
11. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek