NNT713 - YAPAY MOLEKÜLER RESEPTÖRLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAPAY MOLEKÜLER RESEPTÖRLER | NNT713 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim dalı öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Ders, öğrencileri biyolojik reseptörlerin yapı ve işlevleri, moleküler düzeyde reseptör-ligand etkileşimleri, nanoantikorlar, yapay reseptör tasarımı ve uygulamaları konularında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Reseptörlerin tanımı, yapısı ve işlevleri; reseptör-ligand etkileşimleri; Nanotıp hedefi olarak moleküler reseptörlere bakış; kalıplanmış sentetik reseptörler; nanoantikorlar; yapay peptid reseptörler | |||||
Kaynaklar | Ders notları ve güncel yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Moleküler reseptörlerin temel yapısı ve işlevleri |
2. Hafta | Reseptör-ligand etkileşimleri |
3. Hafta | Biyomimetik reseptör sistemleri |
4. Hafta | Yapay antijen-sunan hücreler ve T-hücre reseptörleri |
5. Hafta | Sentetik adrenerjik reseptörler |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Yapay koku reseptörleri |
8. Hafta | Yapay peptid reseptörleri |
9. Hafta | Yapay anyon reseptörleri |
10. Hafta | Moleküler reseptörlerle değiştirilmiş metal nanopartiküller |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Nanoantikorlar |
13. Hafta | Sentetik nanotaşıyıcıların reseptörlerle etkileşimleri |
14. Hafta | Kalıplanmış sentetik reseptörler |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 80 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 29 | 58 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 72 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, | X | ||||
3. Atomik ve moleküler düzeyde işleyiş ve etkileşim mekanizmalarının tanımlanması ve anlaşılmasına yönelik yöntem ve araç geliştirme | X | ||||
4. Nanoteknoloji ve nanotıp uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlama | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme | X | ||||
6. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında yeni fikirlerin ve gelişmelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme yeteneğini edinme | X | ||||
7. Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalığa sahip olma | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme | X | ||||
10. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme | X | ||||
11. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek