KPR761 - KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYONDA KLİNİK KARAR VERM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYONDA KLİNİK KARAR VERM | KPR761 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Bu dersi tamamlayan öğrenci, sağlıklı kişilerde ve kardiyopulmoner sorunları olan hastalarda, klinik karar verme planı ve probleme dayalı olgu çalışmalarında temel kavramlar konusunda bilgi kazanır. Primer sorunun ve ilişkili olmayan bilginin ayırt edilmesi, hedeflerin belirlenmesi, hedefe ait özel değerlendirme ve tedavi yöntemlerinin seçimi ve uygulanması konularını kavrar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Akut ve kronik kardiyopulmoner sorunlarda klinik karar verme planı, probleme dayalı olgu çalışmalarında temel kavramlar, hedeflerin belirlenmesi, primer sorunun ve ilişkili olmayan bilginin ayırt edilmesi, hedefe ait özel değerlendirme ve tedavi yöntemlerinin seçimi ve uygulanması. | |||||
Kaynaklar | 1. AACVPR: Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Programs. 4th ed. Champaign: Human Kinetics; 2004. 2. Reid WD, Chung F. Clinical Management Notes and Case Histories in Cardiopulmonary Physical Therapy. 1st ed. United States: Slack Incorporated; 2004. 3. AACVPR: Guidelines for Pulmonary Rehabilitation Programs. 4th ed. United States: Human Kinetics; 2010. 4. Critical Thinking in Respiratory Care: A Problem Based Learning Approach, eds. Mishoe SC and Welch MA, 1st ed, McGraw-Hill, 2002. 5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Klinik karar verme planı, hedeflerin belirlenmesi ve probleme dayalı olgu çalışmalarında temel kavramlar, hastalıklara yönelik bulguların değerlendirilmesi |
3. Hafta | Kardiyovasküler hastalıkların klinik özellikleri ve sistemlerin gözden geçirilmesi |
4. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyonda kulanılan standart değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi |
5. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyonda fizyoterapi yaklaşımları |
6. Hafta | Primer sorunla ilişkili olmayan bilginin ayırt edilmesi ve eleştirel analiz |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Olgu çalışması I: Miyokard infarktüsü |
9. Hafta | Olgu çalışması II: Bypass cerrahisi sonrası |
10. Hafta | Olgu çalışması III: Obstrüktif akciğer hastalığı |
11. Hafta | Olgu çalışması IV: Restriktif akciğer hastalığı |
12. Hafta | Olgu çalışması V: Kas hastalıkları |
13. Hafta | Olgu çalışması VI: Toraks cerrahisi - Periferal vasküler hastalıklar |
14. Hafta | Olgu çalışması VII: Nörolojik hastalıklar |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 95 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 58 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek