KPR761 - KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYONDA KLİNİK KARAR VERM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYONDA KLİNİK KARAR VERM KPR761 1. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel  
Dersin amacıBu dersi tamamlayan öğrenci, sağlıklı kişilerde ve kardiyopulmoner sorunları olan hastalarda, klinik karar verme planı ve probleme dayalı olgu çalışmalarında temel kavramlar konusunda bilgi kazanır. Primer sorunun ve ilişkili olmayan bilginin ayırt edilmesi, hedeflerin belirlenmesi, hedefe ait özel değerlendirme ve tedavi yöntemlerinin seçimi ve uygulanması konularını kavrar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. I. Sağlıklı kişilerde ve kardiyopulmoner sorunları olan hastalarda, klinik karar verme planı ve probleme dayalı olgu çalışmalarında temel kavramlar konusunda bilgi kazanır.
  2. II. Primer sorunun ve ilişkili olmayan bilgiyi ayırt eder.
  3. III. Hedeflerini belirler, hedefe ait özel değerlendirme ve tedavi yöntemlerinin seçer ve uygular.
  4. IV. Literatür bilgisi, hastanın değerleri ve kendi bilgilerini klinik karar vermede kullanır.
Dersin içeriğiAkut ve kronik kardiyopulmoner sorunlarda klinik karar verme planı, probleme dayalı olgu çalışmalarında temel kavramlar, hedeflerin belirlenmesi, primer sorunun ve ilişkili olmayan bilginin ayırt edilmesi, hedefe ait özel değerlendirme ve tedavi yöntemlerinin seçimi ve uygulanması. 
Kaynaklar1. AACVPR: Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Programs. 4th ed. Champaign: Human Kinetics; 2004.
2. Reid WD, Chung F. Clinical Management Notes and Case Histories in Cardiopulmonary Physical Therapy. 1st ed. United States: Slack Incorporated; 2004.
3. AACVPR: Guidelines for Pulmonary Rehabilitation Programs. 4th ed. United States: Human Kinetics; 2010.
4. Critical Thinking in Respiratory Care: A Problem Based Learning Approach, eds. Mishoe SC and Welch MA, 1st ed, McGraw-Hill, 2002.
5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği ve tanımlanması
2. HaftaKlinik karar verme planı, hedeflerin belirlenmesi ve probleme dayalı olgu çalışmalarında temel kavramlar, hastalıklara yönelik bulguların değerlendirilmesi
3. HaftaKardiyovasküler hastalıkların klinik özellikleri ve sistemlerin gözden geçirilmesi
4. HaftaKardiyopulmoner rehabilitasyonda kulanılan standart değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi
5. HaftaKardiyopulmoner rehabilitasyonda fizyoterapi yaklaşımları
6. HaftaPrimer sorunla ilişkili olmayan bilginin ayırt edilmesi ve eleştirel analiz
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaOlgu çalışması I: Miyokard infarktüsü
9. HaftaOlgu çalışması II: Bypass cerrahisi sonrası
10. HaftaOlgu çalışması III: Obstrüktif akciğer hastalığı
11. HaftaOlgu çalışması IV: Restriktif akciğer hastalığı
12. HaftaOlgu çalışması V: Kas hastalıkları
13. HaftaOlgu çalışması VI: Toraks cerrahisi - Periferal vasküler hastalıklar
14. HaftaOlgu çalışması VII: Nörolojik hastalıklar
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum145
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam95
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama14684
Proje000
Ödevler14342
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü5840300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar.     X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.  X  
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek