KPR751 - UYGULAMALI KARDİYAK REHABİLİTASYON I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI KARDİYAK REHABİLİTASYON I | KPR751 | Güz | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Sağlıklı kişiler, koroner arter hastalıkları, periferik vasküler hastalıklar, dolaşım problemleri ve konjenital kalp hastalıklarında rehabilitasyon yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Koroner arter hastalığı, vasküler hastalıklar ve konjenital kalp hastalıkları, risk faktörleri, patofizyoloji ve fonksiyonel kapasiteye uygun egzersiz eğitimi programlarının oluşturulması, uygulanması ve izlemi. | |||||
Kaynaklar | 1.Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016. 2.Ellen Hillegass. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy, 3rd ed. Saunders, 2011. 3. DeTurk W, Cahalin L. Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy. An evidence-based approach. 2nd ed. New York: McGraw-Hill Medical; 2010. 4.Gogia PP. Clinical cardiac rehabilitation. 1st ed. CreateSpace, 2011. 5.Frownfelter D, Dean E. Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy: Evidence to Practice. 5th ed. United States: Mosby; 2012. 6.Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Kardiyovasküler hastalıkların önlenmesi ve sağlığın korunması |
3. Hafta | Sağlıklı kişilerde egzersiz eğitiminin prensipleri |
4. Hafta | Koroner arter hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirilmesi, olgu çalışmaları |
5. Hafta | Koroner arter hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ve izlemleri |
6. Hafta | Periferik vasküler hastalıklar ve dolaşım problemleri ve değerlendirilmesi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Vasküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ve izlemleri |
9. Hafta | Kalp yetmezliği ve değerlendirilmesi |
10. Hafta | Kalp yetmezliğinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ve olgu çalışmaları |
11. Hafta | Konjenital kalp hastalıkları fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmesi |
12. Hafta | Konjenital kalp hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmesi, olgu çalışmaları ve izlemi |
13. Hafta | Konjenital kalp hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ve olgu çalışmaları |
14. Hafta | Konjenital kalp hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ve olgu çalışmaları |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 72 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | |||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | |||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek