İMM611 - İMMÜNOLOJİNİN ESASLARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İMMÜNOLOJİNİN ESASLARI II | İMM611 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | İMM 610 kodlu dersten geçer not almış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz Çağdaş Ayvaz | |||||
Dersin amacı | İmmün sistemin gelişimi ve fonksiyonları konusunda genel bilgi edinecek, yeni gelişmeleri izleyebilecek ve tartışabilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. İmmün mediatörler, görevleri; II. Lenfosit aktivasyon ve sinyal iletim mekanizmaları; III. Kompleman ve kinin sistemleri; IV. İnflamasyon ve enfeksiyonlamasyon ve immünite, V. İmmün sistemin manipulasyonu; VI. İmmün yetmezlikler. | |||||
Kaynaklar | Immunobiology (Jane way); Cellular and Molecular Immunology (AK.Abbas,Lichtman A.H); Current Opinion in Immunology; Immunology Today . |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hücresel immünite |
2. Hafta | Makrofaj aktivasyonu |
3. Hafta | Humoral immünite |
4. Hafta | Enfeksiyon ve immünite |
5. Hafta | Mukozal immün sistem |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Fagositer sistem |
8. Hafta | Kompleman sistemi |
9. Hafta | Hücresel immün yetmezlikler |
10. Hafta | Humoral immün yetmezlikler |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Akkiz immün yetmezlikler |
13. Hafta | Alerjik reaksiyon mekanizmaları |
14. Hafta | Otoimmünite ,Transplant immünolojisi |
15. Hafta | Finale hazırlık |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 1 | 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 20 | 6 | 60 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Allerjik hastalıkların genel özellikleri, gelişim süreci ve patogenezi ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Allerjik inflamasyonda doğal immünite ve adaptif immünite arasındaki etkileşimleri kavrar ve hastalık patofizyolojisine olan katkılarını değerlendirir. | X | ||||
3. Allerjik hastalıklarda yer alan hücre tipleri ve temel özellikleri konusunda bilgi sahibi olur ve hastalık gelişimindeki rollerini değerlendirir. | X | ||||
4. Allerjik hastalıkların genetik temelleri ve gen- çevre ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
5. Klinik araştırmalara yönelik yasal düzenlemeler ve etik yaklaşımların hakkında bilgi sahibi olur, bunların birey ve toplum için önemini bilerek etik ilkelere riayet eder. | |||||
6. Allerjik hastalıkların immünolojisi ile ilgili güncel gelişme ve teknolojileri takip eder, alana özgü cihaz ve aletleri bilir ve temel moleküler biyoloji ve hücre biyolojisi tekniklerini kullanır. | X | ||||
7. Mesleki gelişimi sağlamak üzere bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanır. | |||||
8. Allerjik hastalıklarla ile ilgili konuları ulusal ve uluslararası düzeyde tartışacak, problem çözecek bilgi, beceri ve yabancı dile sahiptir ve bu bilgileri yaşam boyu öğrenme ilkelerini edinir. | X | ||||
9. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini bağımsız ve/veya ekip olarak sunar, uzman kişiler ile sistemli olarak tartışır, savunur ve normları sorgular, sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
10. Allerjik hastalıklarla ile yaptığı araştırma çıktılarını istatiksel yöntemlerle analiz eder, kanıta dayalı olarak raporlar veya ulusal/uluslararası bilimsel alanlarda sunar. | |||||
11. Allerjik hastalıklarla ile ilgili laboratuvar çalışma standartlarını bilir, verilerin toplanması ve kayıtlanmasında bilimsel, etik ve biyogüvenlik kurallarını uygular. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek