MDN718 - CEVHER HAZIRLAMADA SİMÜLASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
CEVHER HAZIRLAMADA SİMÜLASYON MDN718 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hakan Benzer 
Dersin amacıBu dersin amacı birim işlemlerin modellerini tanımlamaktır. Öğrenciler işlem modelleri geliştirebilmek için tesis verileri ile çalışmakla yükümlüdürler. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tesis verilerinin bilgisayar ortamına girilmesi,
  2. Laboratuvar sonuçlarının bilgisayar ortamına girilmesi,
  3. Ekipmanlara yönelik modellerin geliştirilmesi,
  4. Simülasyon çalışmalarının yürütülmesi
Dersin içeriğiSimülasyonun ve modellemenin tanımlanması, amaçları ve kullanım alanları, Cevher hazırlamadaki birim işlemleri tanımlamada kullanılan modellerin detaylı olarak tanıtılması, Cevher hazırlamada kullanılan simülasyon paketlerinin tanıtımı ve kulllanımı. 
KaynaklarT. Napier-Munn, 1996, Mineral Comminution Circuits: Their Operation and Optimisation, Julius Kruttschnitt Mineral Research Centre, 1996 - 413 pages
A. Mular, R.B. Bhappu, 1980, Mineral Processing Plant Design, Society of Mining Engineers of the American Institute of Mining, Metallurgical, and Petroleum Engineers, 1980 - Technology & Engineering - 946 pages
R.P. King, 2001, Modelling and Simulation of Mineral Processing Systems, Elsevier 403 pages
-Weiss, N.L., 1985, SME Mineral Processing Handbook, Volume 1-2, SME/AIME, New York, Ch. 3 and 30.
-Taggart, A.F., 1945, Handbook of Mineral Dressing of Ores and Industrial Minerals, John Wiley & Sons Inc., New York, pp: 8-01, 8-60 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, genel kavramlar, simülasyona giriş,
2. HaftaKırma devrelerinde simülasyon
3. HaftaÖrnek kırma devresi üzerinde simülasyon
4. HaftaSınıflandırma devrelerinde simülasyon
5. HaftaÖrnek sınıflandırma devresi üzerinde simülasyon
6. HaftaÖğütme devrelerinde simülasyon
7. HaftaAra sınav
8. HaftaÖrnek öğütme devresi üzerinde simülasyon
9. HaftaZenginleştirme devrelerinde simülasyon
10. HaftaZenginleştirme devreleri üzerinde simülasyon
11. HaftaEndüstriyel Örnekler ve Tartışılması
12. HaftaEndüstriyel Örnekler ve Tartışılması
13. HaftaBasit bir simülasyon uygulamasının excel de yaratılması
14. HaftaFarklı simülasyon senaryolarının ticari simülatörler ile test edilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması33
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler312
Sunum55
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması31133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)9545
Sunum / Seminer Hazırlama5525
Proje17070
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü37139300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir.    X
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular.    X
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir.    X
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir.   X 
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar.  X  
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir.  X  
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.   X 
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir.  X  
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek