MDN707 - KATI/SIVI AYIRIM YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KATI/SIVI AYIRIM YÖNTEMLERİ | MDN707 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. N. Metin CAN | |||||
Dersin amacı | Katı-sıvı ayırım yöntemleri ve ileri düzey teoriyi vermek, susuzlandırma devre tasarımı, ekipman tasarımı ve/veya seçimi, mineral endüstrisindeki uygulamalar | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Katı tanelerinin akışkan içerisindeki davranımları, zeta potansiyeli, çökeltme, koyulaştırma, filtrasyon teorisi ve uygulamaları, yıkama, sudan arıtma yöntemleri, susuzlandırma devrelerinin tasarımı, ekipmanların boyutlandırılması | |||||
Kaynaklar | Svarovsky, L., Solid-Liquid Separation, Butterworths, London, 1977. Wills, B.A., Mineral Processing Technology, Butterworth-Heinemann; 6 edition, 1997 Kelly, E., and Spottiswood, D.J., Introduction to Mineral Processing, John Wiley & Sons Inc, 1982. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Tane karkterizasyonu |
3. Hafta | Viskozite, Reynold sayısı, akış rejimleri |
4. Hafta | Stoke ve Newton yasaları |
5. Hafta | Çökelme konileri, spiral sınıflandırıcılar |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Hidrosiklonlar |
8. Hafta | Zeta potansiyel |
9. Hafta | Flokülasyon ve koagülasyon |
10. Hafta | Tiknerler-Teori ve uygulama |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Filtrasyon teorisi |
13. Hafta | Filtreler |
14. Hafta | Kurutma ve kurutucular |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 30 | 105 | 301 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir. | X | ||||
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular. | X | ||||
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir. | X | ||||
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir. | X | ||||
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar. | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir. | X | ||||
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek