MDN707 - KATI/SIVI AYIRIM YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KATI/SIVI AYIRIM YÖNTEMLERİ MDN707 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. N. Metin CAN 
Dersin amacıKatı-sıvı ayırım yöntemleri ve ileri düzey teoriyi vermek, susuzlandırma devre tasarımı, ekipman tasarımı ve/veya seçimi, mineral endüstrisindeki uygulamalar  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Katı tanelerinin akışkan ortamlardaki davranımları ve yüzey özelliklerini anlama
  2. Katı-sıvı ayırım devrelerini tasarlayabilme, ekipmanları boyutlandırabilme
Dersin içeriğiKatı tanelerinin akışkan içerisindeki davranımları, zeta potansiyeli, çökeltme, koyulaştırma, filtrasyon teorisi ve uygulamaları, yıkama, sudan arıtma yöntemleri, susuzlandırma devrelerinin tasarımı, ekipmanların boyutlandırılması 
KaynaklarSvarovsky, L., Solid-Liquid Separation, Butterworths, London, 1977.
Wills, B.A., Mineral Processing Technology, Butterworth-Heinemann; 6 edition, 1997
Kelly, E., and Spottiswood, D.J., Introduction to Mineral Processing, John Wiley & Sons Inc, 1982. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaTane karkterizasyonu
3. HaftaViskozite, Reynold sayısı, akış rejimleri
4. HaftaStoke ve Newton yasaları
5. HaftaÇökelme konileri, spiral sınıflandırıcılar
6. HaftaAra sınav
7. HaftaHidrosiklonlar
8. HaftaZeta potansiyel
9. HaftaFlokülasyon ve koagülasyon
10. HaftaTiknerler-Teori ve uygulama
11. HaftaAra sınav
12. HaftaFiltrasyon teorisi
13. HaftaFiltreler
14. HaftaKurutma ve kurutucular
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12525
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü30105301

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde kullanarak maden mühendisliği ile ilgili problemleri kurgular, çözer ve geliştirir.    X
2. Alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulamayı geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı maden mühendisliği alanına uygular.  X  
3. Özgün bir araştırma sürecini tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve yönetir.  X  
4. Alanında en yeni bilgilere ulaşıp bunları sistemli bir biçimde değerlendirir.  X  
5. Gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın akademik ortamlarda yayınlar.   X 
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilir ve bilimsel tarafsızlık-etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilir.   X 
7. Alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.    X
8. Alanındaki çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı-sözlü iletişim kurar ve görüşlerini savunabilir.   X 
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek