HEY717 - ATÖLYE III
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ATÖLYE III | HEY717 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anasanat Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Konu, teknik ve malzeme serbestliği içinde sanatçı kişiliklerin oluşmasına yönelik heykel çalışmaları. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Konu ve malzeme serbestisi içinde kişisel eğilimler doğrultusunda çalışmalar. Eser incelemeleri ve genel eleştiri. Farklı malzemeyle özgün düşünme ve uygulamalar Verilen bir konu veya mekan üstünde özgün düşünme ve uygulamalar | |||||
Kaynaklar | Heykel sanatıyla ilgili olan yazılı ve görsel tüm kaynaklar, sanatçılar, müzeler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, temel kavramlar, stratejiler ve beklentiler |
2. Hafta | Kişisel uygulama teknikleri ve yöntemleri üzerine sunumlar |
3. Hafta | Serbest çalışmalar |
4. Hafta | Serbest çalışmalar ve eleştiri |
5. Hafta | Serbest çalışmalar ve eleştiri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Seçilmiş mekanlar üzerinde düşünme ve uygulamalar |
8. Hafta | Seçilmiş mekanlar üzerinde düşünme ve uygulamalar-tartışma |
9. Hafta | Usta sanatçılardan otobiyografi incelemeleri |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Tematik çalışmalar |
12. Hafta | Serbest Çalışmalar-Tartışma |
13. Hafta | Serbest Çalışmalar-Tartışma |
14. Hafta | Serbest Çalışmalar-Tartışma |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 12 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 7 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 51 | 63 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Heykel sanatıyla ilgili ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisini her durumda kullanabilecek düzeyde bilir. | X | ||||
2. Kazandığı bilgi ve beceriler doğrultusunda, özgün çalışmalarında kuram ve uygulama ilişkisi kurar. | X | ||||
3. Heykel sanatıyla ilişkili diğer disiplinleri ileri düzeyde tanır . ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler. | X | ||||
4. Heykel sanatıyla ilgili bilgi ve kültürü, yöntem ve teknikleri ileri düzeyde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
5. Heykel sanatıyla ilgili deneysel ve yaratıcı süreçler yoluyla yeni sanatsal yöntemleri geliştirip uygular. | X | ||||
6. Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | X | ||||
7. İleri düzeyde özgün yapıtlar ortaya koyar. | X | ||||
8. Alanındaki gelişmeleri izleyerek, sanat yapıtları, proje ve etkinlikler geliştirir ve toplumla paylaşır. | X | ||||
9. Heykel sanatıyla ilgili sorunları ortaya koyar ve çözümler önerir ve alana bilgi katkısı yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek