AKT600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | AKT600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin yüksek lisans tezini yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenciler ilgilendikleri konuyu belirler, literatür taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir. | |||||
Kaynaklar | 1. Yayınlar 2. İnternet 3. Bilim dergileri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konunun Araştırılması ve Tartışılması |
2. Hafta | Konunun Araştırılması ve Tartışılması |
3. Hafta | Konunun Araştırılması ve Tartışılması |
4. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
5. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
6. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
7. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
8. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
9. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
10. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
11. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
12. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
13. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
14. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
15. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması |
16. Hafta | Tez Savunması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 50 |
Alan Çalışması | 1 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 40 | 400 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 30 | 300 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 47 | 85 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aktüerya lisans düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı yeterlilikleri geliştirme. | X | ||||
2. Belirli bir alana yönelerek o alanda detaylı araştırma yapabilme ve uzmanlaşma. | X | ||||
3. Aktüeryal problemlere ilişkin yeni çözüm yöntemleri geliştirme. | X | ||||
4. Aktüerya alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | X | ||||
5. Aktüerya alanındaki bir konuyu belirli süre içerisinde etkin bir şekilde sunabilme. | X | ||||
6. Aktüerya alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
7. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma. | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma. | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme. | X | ||||
10. Aktüerya literatürünü takip edebilme. | X | ||||
11. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | ||||
12. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. | X | ||||
13. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme. | X | ||||
14. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde çalışmalar yapabilecek ve bu çalışmaları sunabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek