FME623 - BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE SEMİNER ÇALIŞMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE SEMİNER ÇALIŞMALARI FME623 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 4
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin Biyoloji Eğitimi alanlarında yapılmış son çalışmaları ve yüksek lisans tez konularını araştırmalarını, değerlendirmelerini ve sonuçları sunmalarını sağlamaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Biyoloji Eğitimi alanında ulusal kaynaklarda yer alan son çalışmaları ve yüksek lisans tez konularını araştırır ve değerlendirir.
  2. Biyoloji Eğitimi alanında uluslararası kaynaklarda yer alan son çalışmaları yüksek lisans tez konularını araştırır ve değerlendirir.
  3. Biyoloji Eğitiminde seminer hazırlama süreçlerini bilir.
  4. Biyoloji Eğitimine uygun seminer konusunu belirleyebilir.
  5. Biyoloji Eğitimine yönelik hazırlanan semineri sunma becerisine sahiptir.
  6. Biyoloji Eğitimine yönelik hazırlanan seminerleri değerlendirir.
Dersin içeriğiSeçilen çeşitli Biyoloji Eğitimi konularının anlatımında göz önüne alınması gereken kuralların tartışılması;
Seçilen bir konu ile ilgili kaynak araştırması yapılarak sunuşa hazırlama, sunuş ve değerlendirme.
 
KaynaklarÇeşitli dergi ve kaynaklardan alınmış Biyoloji eğitimi konulu makaleler ve yüksek lisans tezleri. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer konusunun nasıl seçileceği ve seminer hazırlama süreci hakkında bilgi verilmesi
2. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
4. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
5. HaftaUluslar arası kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
6. HaftaUluslar arası kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
7. HaftaUluslar arası kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
8. HaftaSeminer konularının belirlenmesi
9. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
10. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
11. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
12. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
13. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
14. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
15. Hafta--
16. Hafta Final sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum250
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama21224
Proje000
Ödevler620120
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3776240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.X    
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.X    
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.X    
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.X    
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.X    
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.X    
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.X    
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.X    
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X    
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X    
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.X    
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.X    
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek