FME623 - BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE SEMİNER ÇALIŞMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE SEMİNER ÇALIŞMALARI | FME623 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Biyoloji Eğitimi alanlarında yapılmış son çalışmaları ve yüksek lisans tez konularını araştırmalarını, değerlendirmelerini ve sonuçları sunmalarını sağlamaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Seçilen çeşitli Biyoloji Eğitimi konularının anlatımında göz önüne alınması gereken kuralların tartışılması; Seçilen bir konu ile ilgili kaynak araştırması yapılarak sunuşa hazırlama, sunuş ve değerlendirme. | |||||
Kaynaklar | Çeşitli dergi ve kaynaklardan alınmış Biyoloji eğitimi konulu makaleler ve yüksek lisans tezleri. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer konusunun nasıl seçileceği ve seminer hazırlama süreci hakkında bilgi verilmesi |
2. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
3. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
4. Hafta | Ulusal kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
5. Hafta | Uluslar arası kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
6. Hafta | Uluslar arası kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
7. Hafta | Uluslar arası kaynakların araştırılarak Biyoloji Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
8. Hafta | Seminer konularının belirlenmesi |
9. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
10. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
11. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
12. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
13. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
14. Hafta | Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi |
15. Hafta | -- |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 20 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 37 | 76 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek