HRS710 - RUHSAĞLIĞI ve PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
RUHSAĞLIĞI ve PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI I | HRS710 | 1. Yarıyıl | 1 | 8 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Psikiyatri hemşireliği programında doktora öğrencisi olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Klinik uygulama, seminer çalışması, makale okuma, literatür doğrultusunda bakım planı hazırlama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Duygu Hiçdurmaz, Doç. Dr. Azize Atlı Özbaş, Dr. Öğr. Üyesi Melike Ayça Ay Kaatsız | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonunda öğrencinin; kuramsal bilgisi doğrultusunda hemşirelik bakımı planlayabilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kuramsal bilgi doğrultusunda hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve raporlanmasını içerir. | |||||
Kaynaklar | 1. Öğretim üyesinin önereceği ve öğrencinin bulacağı her bir konu ile güncel ilgili makale ve kitaplar. 2. Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı güncel makale ve kitaplar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
2. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
3. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
4. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
5. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
6. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
7. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
8. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
9. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
10. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
11. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
12. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması |
13. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması-SUNUMLAR |
14. Hafta | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması- SUNUMLAR |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 35 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 45 | 75 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eleştirel düşünme, problem çözme ve yaşam boyu öğrenmeyi kullanarak psikiyatri hemşireliği alanındaki kuramsal ve mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. Uzmanlık alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana taşır ve sonuçlarını araştırır. | X | ||||
3. Psikiyatri hemşireliğine özgü, nitelikli, bilimsel veri ve kanıt üretme sorumluluğunu bağımsız ve/veya ekip çalışması yaparak yerine getirir, araştırma planlar, yürütür, raporlar ve yayınlar. | X | ||||
4. Bilimsel makaleleri değerlendirir, istatistiksel doğru yöntemleri seçer ve hesaplar. | X | ||||
5. Psikiyatri hemşireliği etkinlik alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
6. Bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
7. Alanına özgü bilgi, beceri ve mesleki sorumluluk ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır, disiplin içi ve disiplinler arası sorunların çözümünde liderlik üstlenir. | X | ||||
8. Psikiyatri hemşireliği alanlarında insan haklarına ve onuruna saygı gösterir, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
9. Psikiyatri hemşireliğinde kuramsal ve kanıta dayalı verileri kullanarak birey, aile ya da topluma yönelik bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla hemşirelik bakımı verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve rapor eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek