BBS646 - İŞLETİM SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İŞLETİM SİSTEMLERİ | BBS646 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ahmet Burak Can | |||||
Dersin amacı | İşletim sistemlerine ilişkin temel kavramların ve işletim sistemlerinin altyapısının öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel işletim sistemi kavramları, Giriş/Çıkış alt sistemi, Görev yönetimi, Görevler arası zamanuyumlama, Bellek yönetimi, Kütük yönetimi, Dağıtık işlem ve ağ altyapısı, İşletim sistemi güvenliği | |||||
Kaynaklar | Bilgisayar İşletim Sistemleri, Ali Saatçi, 2. Baskı, Bıçaklar Kitabevi. Modern Operating Systems, Andrew Tanenbaum, 3rd edition,Pearson Education. Operating System Design, Avi Silberschatz, Peter Baer Galvin, Greg Gagne, 8th edition, John Wiley & Sons, Inc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel işletim sistemi kavramları |
2. Hafta | Giriş/Çıkış alt sistemi |
3. Hafta | Görevler, Görev kuyrukları, Görev anahtarlama |
4. Hafta | fork(), exec() çağrıları, İş parçacıkları |
5. Hafta | Alt düzey zaman uyumlama yöntemleri, Semaforlar |
6. Hafta | Üst düzey zamanuyumlama yöntemleri, pipe() çağrısı |
7. Hafta | İlkel bellek yönetim yöntemleri, sayfalı bellek yönetimi |
8. Hafta | Kesimli bellek yönetimi, görüntü bellek yönetimi |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Kütük/kılavuz kavramı, ilkel kütük yönetim yöntemleri, MS-DOS FAT, |
11. Hafta | UNIX kütük yönetim sistemi, Yedekleme yöntemleri, RAID sistemleri |
12. Hafta | TCP/IP ağ altyapısı |
13. Hafta | Bağlantı temelli ve bağlantısız iletişim, Socket programlama |
14. Hafta | İşletim sistem güvenliğine giriş, zararlı yazılımlar, korunma yöntemleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 55 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 52 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilişim Sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar. | X | ||||
3. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. Bilişim alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. Bilişim uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. | X | ||||
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. Bilişimin geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır. | X | ||||
11. Bilişimin farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir. | X | ||||
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek