ERG672 - NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | ERG672 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Mine Uyanık, Prof.Dr. Gonca Bumin, Prof.Dr. Esra Akı, Prof.Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Onur Altuntaş, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğr. Üy. Hatice Abaoğlu, Dr. Öğr. Üy. Orkun T. Aran | |||||
Dersin amacı | Nitel araştırma yöntemini, etik ve prensiplerini interdisipliner bir proje hazırlayarak nitel araştırma yöntemine ait bilgileri teorik ve pratik uygulamalarla sentez etmesini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nitel araştırma yöntemi Nitel araştırma yöntemine ait prensipler ve etik yöntemler Nitel araştırmada hipotez, veri toplama, analiz etme Nitel araştırmada interdisipliner çalışma Nitel veri yorumlama | |||||
Kaynaklar | 1. Maxwell, J.A. Qualitative Research Design: An Interactive Approach (Applied Social Research Methods) SAGE publications, CA, 2005 .2. Denzin Norman K.,Yvonna S. Lincoln, Y.S. The SAGE Handbook of Qualitative Research. SAGE publications, London, 2011. 3. Hennink, M., Hutter, I.,Bailey, A. Qualitative Research Methods. SAGE publications, London, 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nitel araştırma yöntemlerinde prensipler ve etik |
2. Hafta | Nitel araştırma yöntemlerinde prensipler ve etik |
3. Hafta | Nitel bir araştırmanın hipotezinin kurulması ve dizaynı (vaka, görüşme, detaylı tanımlama yöntemleri) |
4. Hafta | Araştırma önerilerinin hazırlanması ve teorilerin geliştirilmesi |
5. Hafta | Araştırma önerisi ile araştırma dizaynı arasındaki ilişki |
6. Hafta | Nitel bir araştırmada verilerin toplanması |
7. Hafta | Nitel bir araştırmada verilerin analiz edilmesi ve stratejiler |
8. Hafta | Literatür araştırması ve nitel çalışmalarla ilgili makalelerin tartışılması |
9. Hafta | Proje çalışması |
10. Hafta | Proje çalışması |
11. Hafta | Proje çalışması |
12. Hafta | Proje çalışması |
13. Hafta | Nitel verilerin analiz edilmesi |
14. Hafta | Nitel verilerin yorumlanarak yayına hazırlanması |
15. Hafta | Proje sunumu |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 5 | 30 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 74 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | X | ||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | X | ||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | X | ||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | X | ||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | X | ||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek