ERG672 - NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ERG672 2. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Mine Uyanık, Prof.Dr. Gonca Bumin, Prof.Dr. Esra Akı, Prof.Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Onur Altuntaş, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğr. Üy. Hatice Abaoğlu, Dr. Öğr. Üy. Orkun T. Aran 
Dersin amacıNitel araştırma yöntemini, etik ve prensiplerini interdisipliner bir proje hazırlayarak nitel araştırma yöntemine ait bilgileri teorik ve pratik uygulamalarla sentez etmesini öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Nitel araştırma yöntemini tanımlar
  2. Nitel bir araştırmaya ait etik prensipleri tanımlar
  3. Nitel bir araştırmada inter-disipliner çalışma yöntemlerini bilir
  4. Nitel bir araştırmaya ait hipotez kurarak, verileri toplamayı ve analiz etmeyi kullanır
  5. Nitel verileri yorumlar
Dersin içeriğiNitel araştırma yöntemi
Nitel araştırma yöntemine ait prensipler ve etik yöntemler
Nitel araştırmada hipotez, veri toplama, analiz etme
Nitel araştırmada interdisipliner çalışma
Nitel veri yorumlama 
Kaynaklar1. Maxwell, J.A. Qualitative Research Design: An Interactive Approach (Applied Social Research Methods) SAGE publications, CA, 2005
.2. Denzin Norman K.,Yvonna S. Lincoln, Y.S. The SAGE Handbook of Qualitative Research. SAGE publications, London, 2011.
3. Hennink, M., Hutter, I.,Bailey, A. Qualitative Research Methods. SAGE publications, London, 2011. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNitel araştırma yöntemlerinde prensipler ve etik
2. HaftaNitel araştırma yöntemlerinde prensipler ve etik
3. HaftaNitel bir araştırmanın hipotezinin kurulması ve dizaynı (vaka, görüşme, detaylı tanımlama yöntemleri)
4. HaftaAraştırma önerilerinin hazırlanması ve teorilerin geliştirilmesi
5. HaftaAraştırma önerisi ile araştırma dizaynı arasındaki ilişki
6. HaftaNitel bir araştırmada verilerin toplanması
7. HaftaNitel bir araştırmada verilerin analiz edilmesi ve stratejiler
8. HaftaLiteratür araştırması ve nitel çalışmalarla ilgili makalelerin tartışılması
9. HaftaProje çalışması
10. HaftaProje çalışması
11. HaftaProje çalışması
12. HaftaProje çalışması
13. HaftaNitel verilerin analiz edilmesi
14. HaftaNitel verilerin yorumlanarak yayına hazırlanması
15. HaftaProje sunumu
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması530
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama15230
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması5630
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15345
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5274210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.    X
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.    X
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.    X
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.X    
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.  X  
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. X   
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. X   
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. X   
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek